RSS

♪ Med en enkel tulipan.. ♫

19 Apr

tulpan

Tänk så glad man kan bli när man ser att de lökar vi fick som satt i kruka och var överblommade klarade vintern och har nu kommit upp. Ni ser vilka annorlunda blad den har och kronbladen är helt röda i knoppläge. Helt klart små guldklimpar i rabatten vid lekstugan och tack för att inte rådjuren mumsat i sig dem!

Helgen är i full gång. Inleddes igår med shopping på ICA i grannstaden med alla andra men nu klarar vi oss med fö’a 🙂 Biggan kom igår vid lunchtid och ja vi har umgåtts och mått gott. Idag tog solen sin lilla tid att tränga igenom dimmolnen men runt lunch kom den fram och jag har härjat i trädgården så långt som ryggen sa ok. Halva gabionen är fylld med sten, får bygga vidare när jag fått hinken fylld med årets växter. Saltat singelstenen så att ogräset får sig en dust. Hjälpt mamma med det sista i jordgubbslandet och har även hängt ut vattenslangarna där de skall vara. Känner mig nöjd och är lagom mör.

Fixat bokföringen åt mamma för jordbruket och även uppdaterat maillistan och skickat ut login/lösen till årets upplaga av Intranätet för RGRM®-kollegorna. Samt då blivit lätt gråstråig på skrivarna i huset… nu har även färglasern gett upp och fungerar enbart från min dator i köket. Blir knäpp på det här. Skickade efter en ny HP larerjet som fungerar via Wi-fi så vore det väl orvar om det inte skulle fungera.

Sitter jag här vid PCn som HPC:n är installerad emot och delar ut i hemnätverket händer följande (även efter att jag kört installations-CDn)

Testsida – kommer ut som den skall och allt ser ok ut
Från Word – blankt papper…
Från bild – svart ruta
Från PDF – inget händer
Från Excel – säger PING och ruta kommer upp som säger att den inte fungerar.

Visst är sådant här roligt? Började krångla igår när jag skulle skriva ut och gjorde egna marginaler helt bort i stôll och idag vill den inte. Bara från min laptop. Nåja. HP1018 fungerar nu enbart från den gamla XP-datorn som jag fick igång här (62 uppdateringar  så den har inte varit igång på ett par år) men det fungerar så vi kan köra ut och göra slut på tonerpatronerna som givetvis var nyinköpta och en på lager. Från PCn fungerar den inte alls och jag flyttade ut den så vi växlade skrivarkablar mellan våra laptops men det slutade fungerar häromdagen. Något spök är det.

Nåja, skall väl slå igen för idag. Inväntar att AVGn skall skanna klart. Uppdaterade den just in case men det verkar inte hjälpa det heller. Suck.

To be continued 🙂

Hoppas att ni har en bra Påskhelg. Här är det bara fint. Fikat och ätit kvällsmat i kuvösen. Livet ä gôtt ändå. Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 april, 2014 i Vardagsinlägg

 

Lämna en kommentar