RSS

Dagsarkiv: 8 november, 2011

Klokord :)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 november, 2011 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , , , ,

SC//En härlig höstdag

Ja idag kan man då rakt inte klaga på vädret! Man glömmer fort hur härligt det kan vara när det nu varit så grått och åke tråk ett tag.

Jag tog och fyllde bilen med diverse skräp från logen. Det samlar på sig snabbt med plast och kartonger samt tidningar och annat gewesen. Det var lugnt på sopcentralen så jag fick undan grejerna snabbt och det var lätt att komma intill med bilen.

Efter lunchen så blev det utejobb och mamma städade deras bil på insidan så nu är den ok för vintern

Själv städade jag bort det värsta i min bil också samt att jag fixade så att vi nu har gott om spolarvätska igen inför helgens tur.

Pappa har varit riktigt pigg idag och det blev lite turer med scootern. Sedan sopade han upp en hög med löv åt mig med gräsklipparen så att det blev täckt på rosorna som vi lagt ner i pallkragarna för vintern. Vi hoppas på att vi slipper klippa gräset mer i år… det är några kvm att klippa om vi säger så 🙂

Sedan så öppnade jag dörrar och allt så att han kunde köra ända intill traktorn och när han kan ta det lugnt så kom han även upp i traktorn och där var det längesedan han satt! Känns gott att se. Bra att få kabeldiket fixat innan det bli käle.

Även fått klartecken med min lokal i Karlstad så nu kan man börja göra reklam för det passet! 🙂 Ringde en dam på annonsen också vilket är glädjande för det var ingen stor annons men det verkar som om flera har sett den och kommer en så har den betalat sig. Gjort lite nya klippkort till passen nästa år. Finns sådana man kan kan ta hem från Zumba då man är instruktör men de är svåra att skriva på då det är så mycket färg på dem så nu gjorde jag egna från scratch och ny storlek så att de får plats i plånboken, alltså i visitkortstorlek.

Tömde kameran ikväll och hittade dessa som jag glömt att jag tog för att lägga upp i bloggen.

Det kom fram en vääääldigt tjock och fet mask när vi härjade i potatislandet med komposterna…. Lade min trädgårdshandske som storleksjämförelse. Har nog aldrig sett en sådan stor daggmask tror jag bestämt. 

Jag är ju nästan löjligt förtjust att gå runt och kika i skogen och då när det är mossor och annat grönt. Vi är ju stenrika här (bor på en rullstensås :)) och när vi grävde runt huset när vi byggde kom det upp så många rullstenar att vi kunde göra en lååång och hög stenmur på norrsidan. Dessa är nu beklädda med många olika mossor och det är ju så fint! Åtminstone i närbild. Flera sorter växer i varandra men det var lite svårt att få allt bra på bild. Ibland önskar man att man kunde ta ett foto som ögat ser det.

Till sist avslutar jag med den läckra solnedgången vi hade ikväll när det var klart väder, taget från vår norra altan mot min stuga.

Nu skall jag och mamma iväg på styrelsemöte för bygdegården så jag säger trevlig kväll!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 8 november, 2011 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , , ,

SC//SOL!

Det gjorde nästan ont i ögat när man kom ut idag och även om det är en blek variant så är det SOL!!

 
1 kommentar

Publicerat av på 8 november, 2011 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , ,