RSS

SC//Nu så

01 Sep

börjar livet bli drägligt även vad gäller ryggen. I morse kunde jag sätta mig upp utan att behöva profylaxandning 🙂 Men helt ok är det ju inte så det blir till att tänka sig för men lite rörligare tack och lov. Man får niga och jobba med låren för att komma åt saker. Kommer bli bra med dans och Zumba om än inte i full sula. Får be om hjälp med att knyta skorna 🙂

En strålande härlig daggfuktig morgon har vi och vi får väl säga Hej September… Gha! Det har gått så fort den här sommaren tycker jag. Hoppas innerligt att det blir en lång fin höst med många härliga färger när det blir så dags.

Igår blev det inte många knop. Desto mer trafik genom byn och från 63:an. Syrran var bort till ”gropa” och kollade vid 14-tiden och då hade de räknat in till drygt 1500 pers och fler kom. Folk och bilar överallt. Härligt! Loppisfolket var också nöjda med många besökare. Traktorpullin’ och veteranfordon är poppis häromkring och syrran sa att hade hon kommit raffset hade inte karlarna lagt märke till henne. Ögonen stora som tefat som hos förväntansfulla ungar på julafton 🙂 De kom från hela Sverige och hamnar i vår lilla grusgrop, rätt otroligt 🙂

Själv koncentrerade jag mig på att bli bra så det blev inte mycket annat gjort. Lite promenader här hemma på gården, fotade lite och ja, plockade med det som gick i ståhöjd. Linnex och tabletter är vad som gäller men nu kan jag gå över till enbart Ipren och slipper de ”tyngre” tabletterna som varit guld värda de värsta dagarna. Skall boka in massage till att börja med så får vi se. Kiropraktorn vill ha så många gånger tätt så jag tänkte försöka ta massage och träningen till att börja med så kan man kanske få ordning på saker och ting själv. One step at the time.

Ha en riktigt fin söndag – hoppas att ni har lika härligt väder som vi har här.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 1 september, 2013 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , , , , ,

2 svar till “SC//Nu så

  1. Jag

    1 september, 2013 at 09:39

    Så skönt att det börjar ge sig! Oj, är det september nu?! Hur kommer det sig att somrarna var längre när man var barn? Fortsätt ta det lite lugnt nu så att ryggen får återhämta sig helt!

     
    • suttecity

      1 september, 2013 at 10:31

      Ja tiden går fortare numera 🙂
      Jodå, jag tar det lugnt, men jag är så stel så jag måste få komma igång, annars packar hela kroppen ihop sig..

       

Lämna en kommentar