RSS

Solig stillsam morgon

02 Jul

här i SutteCity och jag är precis klar med bokföringen för juni och momsen för Q2 är redovisad och lagd för betalning så jag är med i den matchen. Känns bra. Varit ute en sväng och det är lite småkyligt än men kommer nog bli bra temperatur idag. Allt över 13 grader är jag nöjd med 🙂

Skall börja planera packningen inför lilla semestertrippen till släktingarna i Västerås och för min del är det ju lite skafferigrejer som skall med så jag klarar helgen. Det är mest tillbehör som brukar behövas då det oftast finns kött eller fisk på menyn när vi är iväg så det skall nog gå bra. Gjorde ny omgång med knäcke igår som blev riktigt rostat men jag kände i morse att det var något för salt för att äta på morgonen så jag skall ta och göra en om gång till så får de mörka knapriga tjänstgöra som snacks på kvällen. Det är så jäkla enkelt att göra – finns många goda knäckerecept a la LCHF och annat men HÄR hittar ni det vi gör på Dukan. Har köpt nachokrydda på Borgebykryddgard    som jag klurar på att testa att blanda i en halv sats och testa att göra nachochips men det har stannat vid fundering än så länge 🙂
Brodbak

 

 
6 kommentarer

Publicerat av på 2 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Solig stillsam morgon

  1. Anna

    2 juli, 2014 at 10:33

    Fick lite komplex nu för att du redan promenerat och fixat ekonomigrejer och allt…Jag måste skärpa mig.

     
    • Suttecity

      2 juli, 2014 at 10:37

      Promenad var väl att ta i 🙂 Men ekonomin är klar – känns gott. Inget dåligt samvete nu Anna, dä hinns vet du 🙂

       
  2. Jag

    2 juli, 2014 at 14:49

    Riktigt varmt här så jag har legat i solstolen med ljudboken, förtog mig i går så det är det som gäller idag. Låter trevligt med lilla trippen!

     
  3. Znogge

    2 juli, 2014 at 15:47

    Så du kör på LCHF. Det gjorde jag en period med saknade potatis och vanligt bröd för mycket. Men krafttag borde jag i alla fall ta. Den saken är säker!

     
    • Suttecity

      2 juli, 2014 at 15:48

      Nope. LCHP 🙂

       
    • Suttecity

      2 juli, 2014 at 15:54

      LCHP/Dukan känns mer OK för mig. Gör mjukt och hårt bröd på havrekli mm så det är en av orsakerna att jag gillar det. Fixade inte LCHF… Magen tål inte fett. Så magra mejeriprodukter m lågt kolhydratnivå, kött och fisk och i den fas jag är i nu får man lägga på grönsaker. Finns en 100-lista som man får äta fritt ifrån. Begränsad mängd mejeri per dag. Havrekli är viktigt. Man återgår t normal mathållning när man fasat ut eft önslad viktminskning och håller vikten m en ren protein/mejeridag i veckan. Så frukt och bröd återkommer i livet 🙂 ”Fuskar” m jordgubbar… det får gå lite långsammare istället m vikten. Kort säsong. Men -6kg sedan 18/5 känns lovande 🙂

       

Kommentera

 
