RSS

Ja jag vet att jag inte är riktigt rätt vaccinerad

12 Jul

alla dagar och ja det är hett som bara den i solen men jag påbörjade ändå ”Projekt – Byta staket” och skulle bara ta bort spjälorna på första sektionen för att se idén om att nu enbart ha liggande plank istället för plockepinnet som nu är och som tar evigheter att måla. Då de är skruvade så tänkte jag att det borde gå lätt. Nåja… suttit där sedan 1994 så några skruv gick av, vissa var fulla i färg så jag kom in i med bitset och vissa bara snurrade runt. Tröttnade tämligen snabb på finliret så det fick bli kofot och hammare och bäna bort skiten. Är man inte stark är det bra att vara tung 🙂 . Krrrfff sa det och nedre liggande tvärslån gav med sig helt då det var murket. Såg även att skruven/sprinten som håller järnet vid cementstolpen sitter lös så den måste fästas igen. Det är mer än behövligt att fixa till det. Den murkna nedre underliggaren lyckade jag få att ligga kvar så mamma kunde komma med och se hur det blir utan spjälorna och hon håller med mig om att det blir luftigt och bra och lite mindre med ”streck” när man tittar på det från vägen sett. Kommer bli kanoners detta och med lite help från kära morbrodern som kommer till veckan så blir det nog klart såpass att jag kan fixa det sista själv – men är man fler så går det ju snabbt. Tänk vad skönt att slippa måla alla pinnar 🙂 

Grannarna får ursäkta den ”vackra” gluggen men det kommer ordnas till veckan. Behöver ett par starka armar och en fungerande rygg så jag kan ta bort dem i sektioner istället (ho hooo, Jan lille..?  🙂 ) så kan man ”roa” sig med att ta bort skruv och annat inne på logen eller i garaget där det är mindre gassande sol. Det är genomgående gängade ”skruv” med mutter på varsin sida istället för bult så det gick jättelätt att få bort med den däringa manicken pappa hade i garaget som drar muttrar och bult själv så det behövde inte mycket mer än en bra snärt på handleden så släppte de. 

Konstigt det där att det alltid bli merarbete när man börjar med något.. murket är det och bytas måste det så det blir årets trädgårdsprojekt.

Nu skall jag se om knäckebrödet är klart. Gjorde test med nachokrydda samt sourcream/onion. Glömde ha på flingsalt på båda – blir så trött på mig själv. Gjorde även plåt med ”vanligt” Dukanknäcke och där blev det så ljust och när jag tog ut den kom jag på att jag missade att ha i vetekli… nåja. Det är aldrig samma smak som sagt 🙂 Detta minne. Men ibland blir det så fel så att det blir bra.

Grillkväll vid bygdegården i afton, spörres hur många som kommer. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Ja jag vet att jag inte är riktigt rätt vaccinerad

  1. Jag

    13 juli, 2014 at 11:15

    Merjobb blir det med största säkerhet när man börjar med något. Vi gjorde som du en period och hade enbart ”häststaket” som jag kallade det.

     
    • Suttecity

      13 juli, 2014 at 11:26

      Precis! Det är det staketet jag vill ha men nu när mamma var över till grannen och såg ”gluggen” blev hon inne på att ta bort allt… men det vete fåglarna om jag är med på… men vi får se. I o f minst med jobb och lätt att klippa gräset och få undan snön till vintern.

       

Kommentera

 
