RSS

Det var den måndagen det

14 Jul

Nästan heldag på stan idag. Vi for iväg strax efter kl 09 och var hemma strax efter 1530. Först ut till Maxi och jag hittade det jag behövde och mamma bunkrade 🙂 Vi har inte varit där på jättelänge så nu passade vi på. Till bilen med grejer och fixade med kylväskor mm och tebax in i ”korridoren” och jag kollade sandaler på Ecco men kommer köpa på Footway, det har jag lärt mig. Prova ute och handla online. Passar plånkan.

En sväng in på apoteket (ja vanliga denna gång) och så in på Coop. När vi var klara där var det 40 min tills jag skulle tappa blod så vi gick in på Max och vi testade deras lowcarbburgare. Mamma fick min ostskiva och så var det bara att börja tugga sallad innan man kom ner till köttbiten 🙂 Satan vad god den var! Kom på att jag skulle ha bett om att ta bort dressingen men det var så lite så det stjälper inget stort lass. Gôtt va dä! Sidosalladen orkade vi inte så den fick åka ner i en av vår kassar och det blev lite brådis på slutet men vi hann till kl 1130 när jag hade tid. Liiite stressad, hann in på toa och klicka i alla uppgifter och så den låååångsamma damen som tog emot… sedan kom jag på att satan, hade högt tryck förra gången jag stressade in där… jodå… det var högt igen… jag som brukar vara lågtryckare. Var iväg förra gången till VC men läkaren tyckte det var lite överambitiöst att ta ner det. Här hemma var det lågt igen så ja man skall inte vara stressad, samt då att jag inte är så där galet tjohoförtjust i att få en strumpsticka i armen.. men man överlever 🙂 skönt att göra en insats. De ringde in fullt med folk för den stora evenemangshelgen i Värmland förra veckan tömde lagren. En skolkompis från parallellklassen på högstadiet hamnade i stolen bredvid. Har inte sett henne på år och dag men jag hade rätt att det var Gunilla. Roligt att ses, även om jag inte hade tid att stå och prata så länge.

Vi hade lite tid innan det var dags att snagga fram sommarhåret så jag tog med mor till Eja’s som säljer större kläder och mycket fint, och dyrt, finns det. Motvilligt fick jag in henne i omklädningsrummet och mycket fint provades men det blev ett par byxor som kom med hem. Jättebra modell – mirakelbyxa kallas de. När vi var klara där slog vi oss ner vid biblioteket under lönnarna och kollade på folk en stund innan frissan öppnade igen efter lunch. De var pratsjuka idag båda två det tog en timme innan vi kom ut några kilo lättare vad gäller hårbiten. Det här att vara mörkhårig och har vilja att vara blond och har ett hår som växer som ogräs är tämligen otacksamt… lär få slinga upp det igen men det hinns under veckan. Så kan jag skrämma slag på våra gäster som kommer i morgon he he 🙂

Det blev en sväng in i storbyn och tanka bilen och fylla på dunkarna så vi har till gräsklipparen då vi får klipphjälp denna veckan. Coop fick besök då det skulle handlas glass och övrigt mejeri som vi inte hade kylväskor till när vi var i la stada. Mycket att packa upp men nu så är det inställ och det blev enna fullt i båda kylskåpen 🙂

Jan hjälpte mig att såga ner staketet och jag drog muttrar så får jag ta och fixa mer med de i morgon, nu är det i alla fall borta. Mamma vill inte ha något staket men njaaaaeee…. Det blir att naket… vi får se. Nu är det borta i alla fall så får vi känna in hur vi vill ha det.

Vi sitter på altanen och det är stora droppar som kommer ner. I morse var det mer spraymodell. Men i stan hade vi kanonfint så blir det inte mer än så här så gör det mig inget alls. Syrran och en något blöt Amigo kom förbi för lite pastej och kvällsprat. Amigo fick pastejen och syrran skötte snacket. Men det var ni nog med på.

I morgon kommer moster och morbror och vi skall även får rå om kusin M’s ungar och de stannar tills på fredag. Vi har en lång to-do-lista. Ni är välkomna! 😀

 
4 kommentarer

Publicerat av på 14 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Det var den måndagen det

  1. Jag

    15 juli, 2014 at 11:52

    Här går det undan som vanligt, ser jag! Ni har fått regn, vårt bara skrämdes så det är torrt i markerna. Skulle behövas en rejäl skur.

     
    • Suttecity

      15 juli, 2014 at 12:23

      Det kom 14 mm i en skur i morse… jag vaknade strax före kl 06 av att det var ett jäkla liv. Bilen står nedanför mitt fönster som står öppet och fönstren vid altantaken är öppna så det blev en redig regnkonsert. Sol och svarta moln som läcker om vart annat så idag är det en luftfuktighet som jag inte är kompis med. Men det är ju svenska sommaren i ett nötskal 🙂

       
  2. Znogge

    15 juli, 2014 at 22:21

    Full rulle hos er som vanligt! Vilken energi du verkar besitta 🙂 Hos oss har det ösregnat två dagar så vi är mer än nöjda. Var till och med översvämning på vägen så jag fick köra en rejäl omväg när jag skulle till djuraffären i dag.

     
    • Suttecity

      16 juli, 2014 at 11:50

      Varit lugnt så länge så det är roligt när det blir lite fart emellanåt 🙂 Idag håller himlen tätt, än så länge. Det vräkte ner rejält igår kväll så det var t o m så vi fick höja ljudet på TVn. Ha en fin dag!

       

Kommentera

 
