RSS

Intervju, amerikaträff, musikal och tjejträff

21 Jul

Så ser planeringen ut för vecka 30. Tror bestämt att det blir en bra vecka 🙂 Sol och värme får vi i alla fall och jag skall försöka njuta.

Igår ägnade jag tid åt trädgården och klippte gräset mot grannen och så finlirade jag det som Jocke inte fick med då han inte vågade gå i närkontakt med buskar och annat så det var lite säkerhetsmarginal som behövde klippas. Klippte även runt uthusen och jag må säga att jag nog är med på idén att inte ha staket… det underlättade big time att kunna köra runt. Så det blev en fin solbränna på köpet 🙂 Slingade håret på eftermiddagen och så var mamma och krängde dricka och korv på PRO-dansen så jag fick kvällen för mig själv.

Mamma bakade igår och även idag då vi skall ha rosenbröd till släktträffen/amerikaträffen och vi blir runt 50-60 pers vad det verkar. Världen blev liten då en av mina RGRM-adepter jag har tränat hemma i bostaden visar sig vara sambo med min 4-männing eller vad det kallas. Small world. Det skall bli roligt att träffa dem igen på onsdag.

-7 kg stod vågen på i morse, livet är rätt så gott just nu 🙂 Då tar vi tag i vecka 30. Tror bestämt att det blir en bra vecka. Svejs!

 
11 kommentarer

Publicerat av på 21 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

11 svar till “Intervju, amerikaträff, musikal och tjejträff

  1. Jag

    21 juli, 2014 at 10:29

    Grattis till viktnedgången och härligt att höra att livet känns gott!

     
  2. Blåst af Kuling

    21 juli, 2014 at 14:28

    Härligt med planeringar och ”bra veckor”! 😀
    STORT GRATTIS till viktminskningen. Bra jobbat!
    Kram och fortsatt mysig vecka!

     
    • Suttecity

      21 juli, 2014 at 14:40

      Ja men de är konstigt att det alltid kör ihop sig och inte fördelar sig med roligheter – men det är väl lika bra att klumpa ihop det.

      Kämpar på med vikten, verkar som om det kan vara som så att jag hittat en variant som fungera bra. Några kilo till så är vi på banan enl planen.

      Kram och det samma till dig!

       
      • Blåst af Kuling

        21 juli, 2014 at 19:36

        Hur gör du? Jag behöver tips för att gå ner i vikt. 😉
        Kram igen!

         
      • Suttecity

        22 juli, 2014 at 10:38

        Jag började med Dukan-dieten 18/5 och den delas in i 4 faser varpå man då i slutet är tillbaka till vanlig, sund, mathållning med en ren sk proteindag i veckan. Jag fixar inte LCHF så denna LCHP-variant fungerar för mig. Jag är i Fas 2 nu – men då skall man inte äta frukt och bär som kommer tillbaka först i Fas 3 när man gått ner det man skall och fasar ut. Så, låt mig säga så här, jag kör fas 2½ 🙂 Fungerar men ja vågen studsar inte ner lika snabbt men nedåt går det. Dricker vin ngn gång i veckan också så lite ”busig” är jag 😀

        100-listan får man äta fritt ifrån och ja, jag tycker det går fina fisken. Men som jag svarade Hellen64, det är nog lättare att börja med Fas 1 och 2 på hösten/vintern men jag är ju kärringen mot strömmen och började i maj 🙂 mår väldigt bra av att dra ner på socker, mjölmat och stärkelserika grejer som pasta och potatis, även om jag ätit lite färkspotatis – magen blev inte så happy men gott var det. Det är ju en period man äter så här och sedan återgår man till vanlig sund kost så det är det jag gillar med Dukan, man är inte förbjuden att äta vissa saker resten av livet om man väljer den här livsstilen. Samt att man får äta sig mätt, inte väga, mäta och hålla koll på kalorier och annat. Bara kolla att det är så nära noll på mejeriprodukterna och så lite sockerarter som möjligt och hålla ner på kolhydraterna i de produkter man köper. Det är finns MYCKET äckligt tillsatt socker i det vi äter, det har man blivit än mer medveten om efter de här två månaderna med Dukan. Finns massor på nätet och boken Dr Dukan har skrivit finns på bibblan eller på nätet. Står mycket bra i den. Kram

         
  3. Hanna

    21 juli, 2014 at 16:10

    Grattis till viktnedgången. Själv har jag gått ner fem kilo under semestern. 🙂

     
    • Suttecity

      21 juli, 2014 at 16:27

      Bra jobbat Hanna!

      Jag har kört Dukan-dieten sedan 18/5 men hamnade på samma platå som vanligt och har stått och stampat ett par veckor och gick även upp lite rund midsommar men nu så knaprar det på kilona igen i lagom takt. Skall försöka komma igång med motionen också, vilat mycket då jag var väldigt sliten i kroppen efter senaste terminen. Så kanske det bli en extra skjuts när Zumban drar igång igen. Kan alltid hoppas. Motionen får jag på jobbet so to speak 🙂

       
  4. hellen64

    21 juli, 2014 at 22:36

    Grattis!! Så gött att slippa onödiga kg. Själv har jag nog gått upp det samma.

     
    • Suttecity

      22 juli, 2014 at 10:30

      Tackar! Ja det har inte varit easy peasy direkt då Fas 2 som jag är i inte ”tillåter” frukt och bär – så jag kör Fas 2½ 😀 Går ju ner ändå om än inte så vådligt snabbt så det får gå. Bättre med långsam viktnedgång än snabb så kanske det håller i sig lite bättre… men det är helt ok att äta enl Dukan. Men som sagt, börja på hösten är nog lättare. Kommer nog att mer köra på LC (lowcarb) rätt över när jag är klar. Inte i kombo med HF eller HP enbart utan blanda lite då jag mår bra av att inte äta så mycket stärkelserik mat och socker även om jag inte vill avstå helt. Havrekli är fina grejer att baka på och det bulkar så att man inte blir så hungrig samt att det löser upp och samlar med sig fett och annat från tarmen, säger de, så det är nyttiga matskedar man äter per dag 🙂

       
  5. Znogge

    23 juli, 2014 at 10:02

    Grattis till -9 kg! Det var verkligen inte illa 🙂 Jag måste bara ta krafttag!

     
    • Suttecity

      23 juli, 2014 at 10:14

      Tackar! Men vi tar -7 kg så länge så hoppas jag att jag taxar in på -9 när Zumban drar igång v. 36 🙂

       

Kommentera

 
