RSS

Lugn lördag

26 Jul

har det varit och vid lunch när mamma och sys for till grannstaden för proviantering så kom mammas kusin m fru som skulle iväg på lite kalas senare på eftermiddagen i närheten här så vi satt och pratade och pustade på norra altanen i skuggan. Mamma köpte med sig gosaker till kaffet och vi tog oss fika på norrsidan nere på gräsmattan så att fötterna fick svalka. Nu har de åkt vidare och vi har börjat förbereda maten för kvällen.

När vi suttit där ett tag känner jag något kallt som kommer över foten.. istället för att reflexmässigt stryka med andra foten som man brukar tittade jag ner och där är den STOR daggmask, jag menar STOR, som krypandes över min fot. Den hade en jäkla speed och drog vidare i gräset. Har aldrig sett att de har sådan fart. Tur att jag inte knosade den med foten. Urk 🙂

Inte blivit mycket gjort idag, men det är förhoppningsvis sista galet varma dagen för den här omgången så att man kan börja bli som folk igen. En urladdning som rensar luften och skallen vore välkommet. Tror jag kommer få åska så jag blir nöjd närmsta dagarna. Man skall nog inte önska sig för mycket 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Lugn lördag

  1. Znogge

    27 juli, 2014 at 09:07

    Tur det inte var en orm i alla fall 🙂

     
    • Suttecity

      27 juli, 2014 at 12:02

      Ja jösses!! Hade inte Amigo strukit runt fötterna på oss hade jag nog inte suttit still 🙂 Trodde nog att det var hans kalla nos som var på fötterna först.

       

Kommentera

 
