RSS

En härlig dag

28 Jul

med våra amerikanska släktingar har vi haft. De kom kl 1030 och for hemåt vid 18-tiden så det blev heldag.

Fuktigt som h-ete hela fm så det rann svett av mig när jag städade av norra altanen och fixade dukning och skar melonen som låg på min lott. Hann piffa till mig precis tills de kom och vi började dagen med att ta en tur genom byn då flera av släktingarna är uppväxta och de ville se vilka hus de bott i. Bea har svårt att gå och har syrgas så det planerades att ta bilen och åka runt men då kom jag på att vi har ju pappas skoter! Turligt nog stod den på laddning så det passade kanon för henne att köra den och vi var nog ute en timme totalt innan vi vände hemåt. Tog med oss min tremänning som bor nedanför syrran mitt i byn och det såg ut som om vi skulle ha ett skoterrace 🙂

Amerikabesok
När vi nästan kom fram till backen nedanför oss så kom regnet. Stora droppar men det höll inte på så länge. Fuktigt var det innan så det gjorde varken till eller från.

Det blev lunch och lite släktforskningskomplettering och mycket prat om vad gjort och livet i stort. Dee blev väldigt intresserad av RGRM och vi hade mycket att pratat om och hejsan hoppsan var jag har pratat engelska denna dag 🙂 Men oj vad många glosor man tappar. Tur att det finns parlörer och google translate 🙂 De älskar blommor och vi hade mycket att visa och kolla namn på och mycket är lika så det var lätt att förstå vad vi menade. Solen kom fram och det blev inspektion av friggeboden och lillstugan och Bea tog sig en nap och då var det kanon att ha stolhissen kvar! Så hon fick åka en våning upp och vila en timme och hon var nöjd med det. Begriper inte hur mycket människan orkar då hon har så svårt att gå och andas. Tror hon har haft en cancerbehandling tidigare i år också om jag förstod saken rätt. Gott gry i tanten 🙂 De var intresserade av min sång också så det fick bli lite spontan sång på altanen och då de är religiösa så blev det lite svenska varianter av de hon nynnade på. Vi har många sångare och goda musiker på den sidan släkten fick vi information om. Roligt att det finns på båda sidor. De fick smaka på rödvinbärsbakelserna och vi gör dem inte i små formar längre utan en stor skål och mamma hade gjort på en hel sockerkaka men det var soprent när de var klara 🙂 David skulle göra när han kom hem om det fanns röda vinbär kvar 🙂

De for hemåt vid 18-snåret och det har varit en kanondag tycker jag.

Nu får det bli lite TV innan det blir en kall dusch innan sängdags.

 
1 kommentar

Publicerat av på 28 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “En härlig dag

  1. Znogge

    29 juli, 2014 at 09:01

    Men vilken tur att din pappas skoter och stolhissen fanns kvar. Imponerande minst sagt att orka så mycket när man inte är helt kry. Värmen gör garanterat sitt till också…

    Trevlig tisdag!

     

Kommentera

 
