RSS

Mellandag

29 Jul

för min del. Mamma har åkt på båttur på Vänern med PRO så jag har eftermiddagen och kvällen för mig själv. Skönt för jag är inte pratsjuk alls idag. Funderar mycket för tillfället och kommit fram till lite olika saker, men sedan är det ju andra med i bilden för att få saker att fungera. Trycka på CTRL+ALT+DELETE och börja från scratch. Vore inte dumt. Få in lite nytt folk i omgivningen. Känner mig lite instängd i situationen tror jag.. men det går nog över, får vi hoppas. Har nog varit ledig nog mycket nu… några veckor kvar, sedan så får man komma igång igen. Pillat lite med ett visitkort i eftermiddag och det är roligt att komma igång med det lite mer. Några beslut att fatta så jag klurar ett tag till.

I övrigt en härlig sommardag. Det svalkar i vinden och skuggan och mer begär inte jag. Skönt att kunna andas. Klippt bort en massa överblommat i rabatterna och flyttat på ett par plantor som behövde få lite blötare om fötterna än stå i söderrabatten. Skurat ur soptunnan efter gårdagens tömning och ställt den på plats bakom växthuset igen. Brukar ha den på norrsidan vid altanen men det är lite to hot och ogosig doft från den så här års så den har fått flytta på sig.

Har haft en busktomat i kuvösen men den har tappat många av sina blommor, de går av så jag tog med den ut till växthuset och för att få plats i djungel därute så tog jag upp ett av de hysteriskt stora potatisplantorna och si, det fanns fina amandiner under där så nu har vi till ett par mål, då jag bara smakar. Stora och fina. Fick tag på en och urk burk och blä, tur att jag hade handskar på mig för den hade som en äggula i mitten, samma konsistens… rann som snor. Urk. Den fick åka med till stora komposten ihop med övrigt ogräs och blast. Så nu hoppas jag att busktomaten trivs och kan tillgodogöra sig hästbajan vi lade i tidigare i våras.

Då det kommit fram vatten vid tvättmaskinen ville mamma att jag skulle kolla nållåset och hon hade plockat ur allt under hon i tvättstugan och tagit bort ”golvet” i skåpet… eh… ja det är inget vi gör varje dag kan jag säga med tanke på hur den silen såg ut till golvbrunnen.. damm blir det men det här sega klägget som blir när man har tvätt- och sköljmedel… ja maskinen töms i samma rör och avlopp så blir det för högt tryck sväljer det inte undan utan stiger lite och ”gottar till sig” ihop med dammet. Lagom obekväm arbetsställning att städa där men med klorin, silitbang, kalkosan och även några tsk med kaostiksoda och tre kannor med kokhett vatten så fick jag bort det mesta och skurade runt om. Det satt en smal sten eller vad det var i silen så den var lite kläggigt även i nålfltret så det är nu rent och fint. Svårt att säga vart vattnet som kom fram nu kom ifrån. Om det var från maskinen som jag provkörde eller om det var från mitt vattenösande under diskbänken är svårt att säga. Provade att dra fram den då den alltid vandrar framåt när den centrifugerar, men inte fan vill den rubba sig framåt inte. Får nog be Jan när han nu kommer hit nästa gång. Kan vara läckage vid en slangklämma eller hål på en slang så vi får kolla upp. Lite annat fix och plock har det också blivit så det känns som en väldigt ledig tisdag. Skulle behöva någon cm till på höger hälsena för den är för kort som det känns. Svårt att komma igång när man skall gå efter att ha suttit still.

Som avslutning får ni den här filmen jag precis såg på fejjan och jag blev på riktigt gott humör. Sånt här gillar jag. Flashmob brukar vara effektfulla men den här är speciell. Skulle tro att kunderna kommer tillbaka. Klipper är offentligt så det borde kunna ses även av er som inte har fejjan.

//

 
2 kommentarer

Publicerat av på 29 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Mellandag

  1. Znogge

    29 juli, 2014 at 23:26

    Här har det varit klibbigt värre i dag. Börjar dessutom känna av nedräkningen så det känns sådär…

    Kram

     
  2. Jag

    31 juli, 2014 at 12:09

    Underbar liten happening!

     

Kommentera

 
