RSS

Torrlagt

30 Jul

var läget som gällde från kl 16:30 då de fick stänga av vattnet och kolla läget i vattenverket. De fick dock ingen ordning på grejerna… så det blev till att lasta in diverse kannor mm och åka till bygdegården och hämta vatten. Ladda kannan med vatten från vattentunnan till toan och gilla läget. Man var där bra många gånger och öppnade kranen, man är ju en otrolig vanemänniska. Dock när jag hade släckt igår så hörde jag ett bekant blllurrrp så i morse när jag gick upp smög jag upp handtaget på blandaren på toa och jodå, fräs och spott och frust – vattnet kom allt om än något missfärgat.. de hade ju tömt hela källröret för att nå den trasiga ventilen så det tar några dagar innan det blivit helt klart och ok att dricka igen, nu är det rätt mycket grus och bös så det knastrar i tänderna 🙂 Men skönt att kunna spola på toan och kunna vattna blommorna som var i skriande behov av vatten redan igår.

Var ute med en jacka på mig idag, första gången på evigheter men plötsligt kom värmen och det blev till att plocka av sig igen. Klippt bort utblommade blomstänglar på penséerna på stolparna och fixat lite. Då vi aldrig är på baksidan av stugan så är det onödigt att ha så fina blommor där (tagetes jag har drivit upp själv fr frö som jag sparade i fjol) så jag tog de två lådorna till västsidan vid tvättstugan och köket

Tagetes

så det blev lite finare än de magra penséerna som mamma tröttnat på. De står nu vid rampen och lyser fint istället

Pensee
ombyte förnöjer 🙂

Datafix och datastöd är vad som blivit efter lunch så nu skall jag ta och gå ut lite. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
