RSS

Hittade läckaget

31 Jul

i tvättmaskinen… det har läckt ut vatten nere vid vänstra hörnet framme vid maskinen, således lutar inte golvet 100% åt det håll det skall… men igår drog jag fram tumlaren för att få tag på tvättmaskinen som står under diskbänken och den brukar vandra så snällt framåt när man centrifugerar då det är en fjäder som är paj men nu jädrar satt den som cement… men stôni’ är jag så den gav med sig till slut och det visar sig att där vattnet går in högst upp där bak droppade det så det blev till att kravla in under diskhon i skåpet och kolla vart avstängningen till vattnet var och så då orka vrida fanskapet i läge. Nu skall jag försöka få loss ”muttern” och få ut tätningsringen som jag antar är problemet så att vi får den med till stan i morgon.

Varmvatten i kallvattnet har vi fått också, igen. Strange. Blandaren till bidén på övervåningen är rödhet, golvet är varmt och då man fått spola en stund för att få varmvatten är det nu tvärs om. Konstigt är det. Man får tänka sig för så att man inte bränner sig. Vattnet är klart igen nu och det går bra att dricka igen.

Livet i huset är lite spännande…

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Hittade läckaget

  1. Jag

    31 juli, 2014 at 12:12

    Det verkar som om saker börjar lösa sig för er. Vattenstrul är inte kul! Och ja, inte är det brist på sysselsättning när man har ett hus!

     

Lämna en kommentar