RSS

Om jag säger

31 Jul

huvudlöss – som kryper… hur reagerar ni? Börjar det klia?? Det gör det på mig i alla fall. Ett par i familjen upptäckte idag att det fanns orsak till klådan i hårbotten… isch… kryper i hela mig. Nej det var inte jag men jag fick hjälpa till att kleta i medel och jag kan säga att det var som att ha i ren teflonspray i håret för jädrans så halt det blev på golvet och näst intill omöjligt att tvätta ur. ”Gnerker” när man går barfota och syrran hade sockor på sig i träningsskorna så hon gick i strumplästen när vi kom hem och tjosan vad det gick undan. Tur att det är barfotasäsong. Jodå, det var rejält med ägg och även levande små äckel i hårbotten när vi kammade dem. Men nu är de behandlade och nogsamt kammade och vi köpte hem schampo mm så de kan behandla sig igen. Det kliar fan i mig på hela mig när jag tänker på det. Konstigt hur man reagerar. Första gången ever de har huvudlöss här i familjen så det har gått bra ändå med tanke på hur mycket som har gått på skolan där ungarna går.

I övrigt – tja, dagen har gått och då detta kom emellan blev det inte så mycket mer vi hann mer än att åka till grannstaden och handla. Fick loss slangen bak på tvättmaskinen och vi var in till badrumsbutiken mm i lilla staden men hon hade inte och då vi skall till stan i morgon tar vi det med dem på Elon där den är köpt. Ringde när vi kom hem och det fanns hemma sa han. Om jag nu förklarade rätt 🙂

Sjungit igenom Sammarkand inför morgondagens sånginsats på begravningen, men den sitter i ryggmärgen och så får vi se hur kantorn kompar. Det blir alltid olika samt hur det låter i kyrkan beroende på hur den är bygd för akustiken. Blir inköp av färg och annat också så nu skall här börjas fixas med målning av dörrar på uthusen, fix av fönster och så har jag ett nytt projekt – som jag återkommer med 🙂

Nu lite Ernst och TV-titt innan sängdags. Sov SÅ gott inatt med svalt sovrum och man blir lite mer ombonad när man kan ha lakan och en tunn filt på sig så jag tror jag sover bättre tack vare det.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 31 juli, 2014 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Om jag säger

  1. Tant Otto

    1 augusti, 2014 at 07:35

    Hujedamig för löss och gnetter. Vi hade löss en gång då jag var liten..eller jag hade inga utan resten av mina syskon..men jag fick behandlas ändå. Alla lakan, handdukar och kammar fick även de sig en omgång. Kammar och hårborstar la vi in i frysen minns jag där inne dör gnetterna.
    Sen fick man göra om behandlingen igen efter en vecka tror jag det var..medlet sved i hårbottnen..usch!
    Det är inget ovanligt med löss det går ofta i skolorna.

    Lycka till med din sånginsats ..det blir nog jätte fint.

    Måla är kul då förarbetet är gjort jag ska slipa och rengöra en vägg idag ..och måla den ikväll 🙂 sen är mitt sovrum äntligen klart för inflyttning 🙂

    Ha de gott!

     
    • Suttecity

      1 augusti, 2014 at 08:17

      Ja det är envisa kryp men det finns så bra medel och kammar idag så detta får de nog ordning på. Men visst drar det med sig jobb med att sanera allt man använder och har håret på..

      Tack, bara jag kommer överens med kantorn skall det säkert bli bra.

      Skönt att du börjar få allt klart nu! Kram

       
  2. Znogge

    1 augusti, 2014 at 08:19

    Löss är ungefär som myggor, en del blir bitna andra inte! Vi har haft det en gång och då behandlade man med ett smidigt schampo. På vår skola går det löss varje år men jag har klarat mig en längre tid. Peppar, peppar…

     
  3. Znogge

    1 augusti, 2014 at 08:19

    Tack för ditt grattis glömde jag skriva 🙂

     

Kommentera

 
