RSS

Solig måndag

04 Aug

so far. Igår var det mindre skojsigt även om vi hade väldigt lindrigt här mot vad som var runt Karlstad/Forshaga och norröver där det var ett jäkla väder och åsknedslag. Bl a i Domkyrkan så det var smått chockade uppdateringar vad jag kunde se. Även i storbyn var det hallabalo-väder men här kom den bara nära en kort sväng på förmiddagen. Vi bor så pass högt att oftast går åskan runt oss, om den inte kommer öster ifrån för si då blir det inte roligt…. Strömmen kom och gick om vart annat så jag gav upp på kvällen och lyssnade på radion istället. Mamma stod i korvboden på PRO-dansen och 162 st betalande var det som trotsade vädret.

Vi får se om vi hamnar under varningsflaggan idag eller om det fortsätter att vara sol. Den som lever får se. Bakade Dukan-knäcke igår så nu finns det lite i byttorna igen. Familjen har fått smak på det så nu blir det till att göra det lite oftare 🙂 Gott är det och jag gör två varianter så att jag kan ”variera” mig lite. Inte smugit på vågen på en vecka nu men det känns ok i systemet.

Artikel i lokala blaskan var med idag och jag tycker att hon lyckades riktigt bra.

Ha en fin dag i värmen!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 4 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Solig måndag

  1. Znogge

    4 augusti, 2014 at 10:29

    Här drog det in ett åskoväder som verkligen inte var att leka med.Men nu är det uppehållsväder.

     
    • Suttecity

      4 augusti, 2014 at 10:34

      Jag såg att det var på G söder ifrån igår och att det skulle bli en sjutusan till åskoväder via kartan jag länkade till i ett tidigare inlägg. Bra att veta vad som är att vänta… Det var hur mycket som helst i Karlstad med omnejd men vi hade ganska lindrigt här även om det räckte till mer än väl. Bara 24 mm i mätare – som jag inte litar ett smack på.. för det regnade rejält i flera omgångar så jag misstänker att inte allt hamnade i mätaren. Vi hoppas på skonsamt oväder idag – men det bådar inte gott…

       
  2. Suttecity

    4 augusti, 2014 at 10:38

    Fick meddelande från grannen i grannbyn att de hade fått 38 mm mot våra 24 så jag litar mer på hans siffror. Runt storbyn kom det mellan 66-86 mm så det är stor skillnad på bara 1-2 mils radie.

     

Kommentera

 
