RSS

Coola

10 Aug

var vi visst inte – även om jag och morbrodern gjorde ett tappert försök via den nya gesten som kidsen i familjen kör med numera 🙂
coolt
Gudbarnen fnissade hysteriskt men det får väl dessa, uppenbart mossiga, människorna bjuda på 🙂 Blev i alla fall några trevliga timmar ihop med delar av släkthögen på ”Hörnsläkt”-sidan. Det var en desarmerad grupp i år men vi som var där hade det mysigt i deras härliga trädgård. Årets kräftkok var väldigt lyckat och det var jämt gôr gôtt 🙂 Tackar A-M & O för årets kräftskiva och hoppas på att alla kan vara med nästa år.

När mamma och jag landade i kuvösen hemma så brakade regnet loss big time så det var bra timing. Soligt och skönt hela dagen och ja det var en härlig dag.

Hade kameran med mig och tog lite bilder så att jag har till mitt hemsidebibliotek inför hösten och A-M hade ett par otroligt fina buskar i urnor på stora trappen och det var dessa – kallas Diademblomma och heter Tibouchina på latin.

Diademblomma
Den skall gå att övervintra – så ja det får nog bli till att leta upp sådana nästa säsong.

En söndag utan inplanerade saker, vi får se vad den har att bjuda på.

 
7 kommentarer

Publicerat av på 10 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

7 svar till “Coola

  1. Znogge

    10 augusti, 2014 at 11:02

    Ni blev hur coola som helst, så det så 🙂

     
  2. Jag

    10 augusti, 2014 at 14:59

    Haha, coolt folk! Är det alltså någon ny gest som ska betyda något särskilt?

     
    • Suttecity

      10 augusti, 2014 at 15:02

      Ja det skall betyda Coolt vad jag förstod på gulliganerna som var där. Dock var det visst vådligt roligt när vi gjorde samma sak. Eller så var det morbroderns variant som var rolig, vet inte. De sa att han mer såg fundersam ut och skubbade hakan 🙂

       
      • Jag

        10 augusti, 2014 at 17:23

        Haha!

         
  3. Suttecity

    23 augusti, 2014 at 11:57

    Nu fick vi sticklingar – spörres om det går att föröka. Roligt att testa i alla fall.

     

Kommentera

 
