RSS

Det lät väldigt konstigt

12 Aug

ute vid 06-tiden. Som en signal som kom med jämna mellanrum så jag vaknade till och spetsade öronen. Det var visst tranorna som hamnat nere i dalgången så det blev eko på deras trumpetande. Fick Berghagens ”Farväl till sommaren” i skallen… Gav upp efter en timme och jag har varit nere och hämtat tidningen och det var lite kyligare idag och vådligt blött i gräset. Dock skiner solen och några timmar till med den skall det bli enl SMHI innan det drar in regn igen. Så det är helt ok att komma upp i tid.

Tråkiga nyheter dock… Robin Williams är borta… denne briljante skådis och komiker. Men det är väl så, de som är roligast drivs ofta av väldigt mörka demoner… tragiskt och på tok för tidigt. En redan mörk värld är många skratt fattigare. Blev uppriktigt ledsen när jag hörde det. Nu satt jag och bläddrade i lokala tidningen och ser i notiserna på familjesidan att pappas släkting hastigt avled igår.. börjar bli lite mycket nu… vi umgicks mycket när vi var små och det var både maskerader och annat roligt på den tiden. En till på VHS-banden som är borta…

Nu kom jag av mig lite här kände jag….

Vi får ta hand om oss hörrni!
Minnesljus

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Det lät väldigt konstigt

  1. Znogge

    13 augusti, 2014 at 06:47

    Ja, det var ett mycket tråkigt besked. Men ett glatt yttre kan dölja något helt annat tyvärr. Demonerna som sagt…

     

Kommentera

 
