RSS

Onsdag = mellandag

13 Aug

Vet inte hur många gånger jag somnat om sedan tidiga morgonen.. men radion var på i alla fall så jag har nog haft ambitionen på att vakna till men slocknat igen 🙂 Har inget på to-do-listan eller skall iväg någonstans så det fick bli en slowstart och senare frukost.

Byn har fått en ny liten innevånare i morse och det gläds vi åt. Tyvärr finns ju inte pappan kvar efter tragiska bortgången tidigare i somras, men nu får familjen glädjas åt nytillskottet.

Följetongen med ADSL-uppkopplingen fortgår… vi fick ett nytt modem tillsänt oss igår och när jag klättrat upp på trappstegen och bytt alla kablar och satt i det nya och provar – så har hastigheten gått ner YTTERLIGARE 2-3 Mb (4-5 Mb kom vi upp i när jag mätte istället för 6-8 och förra veckan hade vi 14)… eh… och ladda upp filer… det går nog snabbare att skicka ett USB-minne med snigelposten… så – hallå i luren – till supporten och efter 20 min kom jag fram och förklarade läget och han fattade inget alls. Nu ligger det på en annan avdelning sa han – kan du koppla mig till dem då eller be dem ringa mig? sa jag. Nu måste jag tänka sa han… jo jo… Du sa jag, skriv in att jag skickar tillbaka det NYA modemet och inte det gamla för det fungerar bättre samt då att jag har den trådlösa skrivaren inkopplad och det är bökigt som hoppsan att byta och få in den i nya hemnätverket. Har mailat tillbaka till supporten och meddelat – just in case – samt bett dem ringa upp mig då det inte går att ringa dem och jag anser att det är lättare att prata med de som har hand om det än stackarna som kommer i kläm på telefonsupporten.

Det är synnerligen irriterande att inte ha bra drag i internetlinan kan jag säga då jag jobbar med hemsidor och annat.. igår blev det några timmar med tillverkning av flyers för bygdegården och det mesta är klart och det är upplagt på fejjan – en superbra väg att nå ut lokalt och efter ett år nu så har jag jobbat upp och fått in många nya intressenter till sidan så – trägen vinner 🙂 Fått lite fler spikade datum och tider så jag skall fixa det sista. Gäller att få ut info i god tid, men heller inte i FÖR god tid för då glömmer folk bort.. man har lärt sig efter alla år inom föreningslivet. 

Ni som är WP-bloggare – har ni också fått nya sidan att skriva inläggen på? Nu blir det lite nytt igen… men omväxling förnöjer ju, eller inte 🙂

Syrran var ute med Amigo igår och hade lilla kameran med sig. Fick många goa bilder på honom. En vacker liten grabb vi har ♥ – Ha en fin dag!
Amigo aug 2014

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , ,

4 svar till “Onsdag = mellandag

  1. Jag

    13 augusti, 2014 at 11:26

    Han står där i grönskan och ser finurligt nöjd ut!

    Det är fruktansvärt irriterande när nätet inte fungerar som det ska! Och alla samtalen och köandet, blä! Hoppas det ordnar sig snabbt.

     
  2. Znogge

    13 augusti, 2014 at 11:50

    Hos mig ser det ut som vanligt! Än så länge är kanske säkrast att tillägga 😉

    Ha en bra dag!

     
  3. Znogge

    13 augusti, 2014 at 17:26

    Hoppas det kommer att se ut även som tidigare för på den nya sidan lyckades jag inte lägga in någon bild 😦 Grrr…

     
    • Suttecity

      13 augusti, 2014 at 17:52

      Ja inte var det till det bättre inte… men bild lyckades jag lägga in som vanligt.

       

Kommentera

 
