RSS

Måste vara

15 Aug

en av de kyligaste och regnigaste augustimånaderna på många år. Har alltid haft semester i augusti och har oftast haft finast väder ibland jobbarkompisarna när man återgått till jobbet. Ser på prognosen att det vankas nederbörd återstående veckor. Men september lovar sol på långtidsprognosen på mobilen. Det gillas. Soliga vackra höstdagar går inte av för hackor de heller vad gäller humöret i alla fall. Tranorna har börjat klumpa ihop sig så det känns lite väl tidigt tycker jag.. men de kanske mellanlandar en längre period i år. Spörres.

Solen skiner

 
4 kommentarer

Publicerat av på 15 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Måste vara

  1. Jag

    15 augusti, 2014 at 11:37

    Plötsligt är det höst i luften, det är sant och väldigt tidigt. Jag har alltid gillat augusti, men igår kväll frös jag plötsligt som en tok. Får hoppas på sol framöver.

     
  2. Znogge

    15 augusti, 2014 at 12:57

    Då hoppas jag att vi kan se fram emot en solig september som bjuder på rena brittsommarvärmen!

     
  3. Tant Otto

    15 augusti, 2014 at 13:54

    Jag frös oxå för första gången igår…och vi sa att det var plötsligt höst i luften. tog fram mitt tjocka täcke i morse då jag kom hem från jobbet ..täcke har jag inte behövt använda på hela sommaren!
    Men då jag vaknade nyss svettades jag.
    Sola skiner hos mig nu och jag hoppas på fler soliga varma sköna dagar…sommaren får inte vara över ännu…

     
    • Suttecity

      15 augusti, 2014 at 14:27

      Klart att det blir fler fina dagar! Det är ju bara det att kroppens termostat inte hänger med i svängarna när det droppar så många grader på en gång.

       

Kommentera

 
