RSS

En jävligt dålig dag helt enkelt

17 Aug

Rastlös så jag tror jag går ur skinnet snart… Vilken rôten dag det blev det här….

Först då hunden som pep varannan timme, gläfste på fåglar och gud vet vad… Vaknar till med auramigränen blixtrande och den har satt lock på skallen hela dagen. Gick över till Vita Huset för att ta ut katten som inte alls ville ut så jag fick slå handduken runt honom och då jag inte gillar släppa katter från ståhöjd så böjde jag mig lite framåt som man gör och spjonk så högg det i ryggen – dock utan smärta just då i o m att jag hade en diklofenak i systemet för migränen men jag kände ack så väl att satans….då var det ryggont igen. Muskulärt förvisso men ont så att det räcker. Tog en promenad med Migge och såg till att ha rörelse i höften. Men sitta är inte snällt – så då startar vi PCn istället och tränar på nya koreografierna men datron… såg ut som i tidigare inlägg så att mjuka upp med lite Zumba sket sig på alla sätt och vis för nu blev det koll och check med datakunniga kompisar på fejjan och en timme senare konstaterade jag att hej Micke – fd jobbarkompis på datasidan. Lika bra att lämna in skiten. Orkar inte pilla.

Hade dock tur att det inte tokregnade när vi var ute i morse på promenaden – alltid nå’t. Värre vid omgång nr 2. Höll uppe så jag tänkte att nu provar vi och kom halvvägs så öppnade sig himlen och hårbollen känner naturligtvis av att man är småsur så han krånglade så in i hoppsan och stôni’t stod kvar och skulle ner mot tjejkompisen. Men jag var inte på diskutabelt humör om vi säger så och han gav med sig till slut, surmulet.

15 grader och det regnar galet emellanåt. Så att sitta i kuvösen går bort och ja sitta är ju skit för tillfället så jag får väl stå och hänga på fåtöljen. Syrran & co lämnade Göteborg vid 16-tiden och oj vad Amigo kommer bli glad när de kommer hem här vid 21-tiden. Hoppas att Musse dyker upp också. Honom har vi inte sett röken av sedan de for. Kattskrutt. Morris är mer hemkär han.

Mamma har lastat bilen och åkt till storbyn då det är PRO-dans och hon skall kränga korv. Återstår att se om det blir något folk.

Usch vad jag ledsnar snabbt på regn och rusk…. och mer skall det bli. Hej hej. Mamma har sin vecka bokad men jag har öppet vad jag vet. Nästa vecka däremot blir det småkörigt och sedan startar grupperna första veckan i september. Bra det, har varit ledig nog länge nu…

Lägger den här söndagen till handlingarna när det blir så dags och hoppas på en bättre start på nästa vecka.

regn

 
8 kommentarer

Publicerat av på 17 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

8 svar till “En jävligt dålig dag helt enkelt

  1. Znogge

    17 augusti, 2014 at 18:28

    Vädret lämnar verkligen en hel del att önska för hur grå kan en dag bli? Hoppas att det inte blir efterräkningar av ryggen nu bara. Förhoppningsvis är migränen väl borta nu så dagen inte slutar lika eländigt…

    Ha en bra kväll!

     
    • Suttecity

      17 augusti, 2014 at 20:08

      Nu lade sig lugnet här när syrran kom hem. Vi kom ikapp löptiken när vi var ute… han har varit liiiiite lätt hysterisk här kan jag säga..

      Linnex värmer länden, bara hoppas att det inte låser sig, försöker hålla igång.

      Tack det samma!

       
  2. Jag

    17 augusti, 2014 at 19:59

    Du tog allt på en gång du – och i morgon får det vara bra, eller hur!? Sköt om dig!
    Kram

     
    • Suttecity

      17 augusti, 2014 at 20:09

      Ja nu har det allt toppat så att det räcker och bli över idag..

      Tack, Kram

       
  3. Tant Otto

    18 augusti, 2014 at 06:20

    Fy för tokregn..himlen öppnade sig här igår oxå och det var helt igen grått i skyn. Det fullkomligt öste ner!
    Regn tröttnar man fort på ..likaså att ha ont…hoppas att det onda ger sig.

    kram

     
    • Suttecity

      18 augusti, 2014 at 10:20

      Jämfört med hur det var i höstas är detta en bris av smärta – bättre idag tack. Stel men behandlar med tabletter och smärtsalva.

      Tokregn även idag… som sagt, man tröttnar fort….

      Kram

       
  4. Anna

    18 augusti, 2014 at 12:17

    Jag håller med. Hade tagit semester den här veckan då jag kände att jag behövde en vecka till och hade planerat att vara på landet, men nu vet jag inte hur det blir. Mår dessutom piss och borde kanske vara sjukskriven i stället för att ha semester. Urk och blä.

     
    • Suttecity

      18 augusti, 2014 at 17:38

      Se till att vara sjukskriven och spara på semesterdagarna! Som sagt, det var många år sedan det var så här uschlig augusti… tur att man kunde vara ledig när det var som varmast. Fick å andra sidan lika lite gjort då…

      Ta hand om sig! Kram

       

Kommentera

 
