RSS

Skåprensning

22 Aug

och omorganisation på finglas och hörnskåpen i köket har jag roat mig med denna förmiddag. Vi har haft för dåligt med utrymme för ”hôlker & bôrker” och nedre hörnskåpet hittar man inget i så nu står där stora tupperware-burkar så som tårtboxar, ”grisen” mm och annat som tar plats men ändå går att se när man kröker ryggen. Finglasen som ockuperat ett av överskåpen i alla år har nu flyttat till vitrinskåpen i stora rummet – skulle behöva ett sådant till men nu fungerar det. Plockat bort gamla sockerdricksglas efter farmor som är så tunna så de går sönder bara man tittar på dem. Stått lääänge för de var grå och feta. Så det som inte är något värde i vare sig för sälja eller affektion får nu kastas, eller lämnas till Östpendeln. Få upp det man använder är också prio och ändra om det som behöver tas ner genom att stå på trappstegen osv. Underlätta för både mamma och min onda rygg. Börjar kännas bra. Nu kan vi omorganisera i förrådet också när de stora tupperware-burkarna försvann. De är skrymmande, minst sagt.

Tokregn och sol om vart annat så det får bli korta utomhusaktiviteter idag. Amigo är här så sys skulle iväg och handla men han var rastad och klar när han kom hit så hon får ta hand om det när hon hämtar honom efter lunch.

I övrigt förbereds det inför morgondagens lilla firande av mamma som fyller år då. Lunch och kvällsgäster väntas. Nu skall jag plocka om lite mer glas från hörnskåpet som börjar bli fullt. Det andra fick en hel hylla ledig helt plötsligt 🙂

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 22 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Skåprensning

  1. Znogge

    22 augusti, 2014 at 12:37

    Bra jobbat! Precis samma sak skulle jag behöva göra för vi har också ont om plats i skåpen. Men jag drar mig in i det längsta av någon anledning. Så tack för påminnelsen!

     
    • Suttecity

      22 augusti, 2014 at 13:12

      🙂

      ”Oroliga” saker har en tendens att skjutas på framtiden 🙂

       
  2. Jag

    22 augusti, 2014 at 15:24

    Haha, vilket sammanträffande! Inte glasskåpet, men väl en hög hylla i tvättstugan, full med tyger, lump och diverse. Ett steg är taget. Visst är det skönt?! Men det var inte den bästa dagen att göra det på för jag har en dålig kroppsdag.

     
    • Suttecity

      22 augusti, 2014 at 16:01

      Nej det litar på…. men oj så skönt att få det gjort!

       

Kommentera

 
