RSS

Riktigt skönt att komma hem

25 Aug

Kl 0900 drog vi till stan och jag hann prova lite bågar innan det var dags för synundersökningen. En liten människa kom ut och jag trodde hon var typ 13 år och hörde till föregående kund men det visade sig att hon var den som skulle kolla upp synen. Måste säga att de blir yngre och yngre för varje gång jag kommer dit… kändes så där. Hon frågade en massa och jag försökte förklara. Lite språkförbistring kanske men jag kände till slut att nu får vi detta gjort så får vi se. När vi till slut var klara förklarade hon det såg här. Du var här i januari 2013 och bytte glas. Du behöver ändrad styrka, men när vi provar ser du lika illa efter som innan… eh… jaha? Så nu skriver jag en remiss till ögonläkaren så får de kolla upp det hela. Ja men DET kändes ju tryggt och bra… så vi får väl se vad de hittar, om det hittar något. Fick hjälpa henne att skriva remissen också… hon hade svårt med grammatiken sa hon.

Vi svängde in på DEA Axelsson och jag fick med mig tre nya toppar och så kollade jag om det fanns den dressingen på Gym Grossisten men si den fanns inte så jag får väl beställa på nätet.

Sedan drog vi till Biggan och hann träffa henne innan det var dags för henne att åka till vårdcentralen. Vi har tyckt att hon hört sämre den senaste tiden när vi pratar med henne i telefonen och det gick rundgång och hade sig och då jag skulle till CSK och vi hade tid så sa vi att vi tar den med oss och går upp till hörselvården så får vi se. Införskaffade mat och annat på ICA och gick upp till Gerd och käkade lunch där och satt och pratade en stund innan klockan blev nog mycket att åka till CSK. Väl där så hade vi tur som en tok då en bil for iväg från populära parkeringen så det gick väldigt smidigt. Vi hade även tur för damen på hörselvården var väldigt tillmötesgående och vid kontroll på verkstaden visade det sig att det något i hörapparaten som hade lossnat så den behöver skickas iväg och vi pratade oss varma för att hon haft en låneapparat a la walkman förra gången och när mamma väntade på den gick jag till mammografin och då jag var 50 min tidig tänkte jag att kanske jag har tur att komma in. Tog 15 min så var jag inne och inte fan är det behagligt inte… tur att ”flickorna” är formbara 🙂 Hon fick ta om de första bilderna så jag hoppas att de fick den kvaliteten på bilderna som behövs. Mamma hade träffat en gammal kollega i kafeterian så jag gick fram och hälsade och så for vi till Biggan igen och lämnade låneapparaten och passade på att ta en fika och slänga lite käft 🙂 ♥

Dagen avslutades med styrelsemöte för bygdegårdsdistriket och jag blev lite sömnig på ögat kände jag… men kl 19:30 var vi klara och vände hemåt från stan. Hämtade upp Smulan hos bästa kompisen och nu är allt uppackat och vi har fått i oss lite kvällsfika och är lite småtrötta. Man är inte van att vara igång hela dagen 🙂 Mamma drar på bussresa i morgon kl 0730 från storbyn så det blir egentid i morgon för min del. Återstår att se om man får lite gjort. Sova lite längre tänkte jag mig i alla fall. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Riktigt skönt att komma hem

  1. Znogge

    26 augusti, 2014 at 06:36

    Bra att du fick en remiss till ögonläkaren när optikern inte kunde få till det. Just i en sådan situation tycker jag att språkförbistringen känns så där. Nog skulle personalen kunna formulera sig korrekt i en remiss… Nåja, nu är det avklarat i alla fall!

    Ha en bra dag!

     
    • Suttecity

      26 augusti, 2014 at 09:01

      Ja det är lika bra att kolla upp och så känns det lite tryggare än vad denna lilla människan sa och gjorde… byter nog optiker om det blir aktuellt med nya glas.

      Det samma till dig! Kram

       

Kommentera

 
