RSS

Klippning på schemat

28 Aug

efter lunch och det är mer än behövligt…

Solen flödar även idag och jag tog en lång morgon här. Ingen brådska med grejerna. Förberedelser inför morgondagens höstfest blir det i eftermiddag och så skall väl gräsmattan få sitt.

Vi hade hyresgäst i bygdegården igår och det var beställt bröd och fika så vi var där och fixade detta men i övrigt var det en lugn dag. Skönt. Fick vattna urnor och blomlådor igår och det gillas. Betyder att det ännu inte blivit för kallt. Även om vissa blommor ser anskrämligt tråkiga ut så blommar det mesta friskt. Trädgårdshumlorna äter för fullt på tagetes och solrosorna. Massor av gröna kart på tomatplantorna så de får gärna börja ta färg och mogna nu!!

Klev på vågen idag och so far under 14,5 v har jag minskat i snitt  drygt 0,6 kg i veckan. Helt ok. Känns mer än bra även om jag stått still några veckor så går man i alla fall inte upp och nu verkar det som om den platån är över så att det kan börja knapra på fläsket igen.

Ha en fin dag, nu skall jag skriva in anmälda deltagare till Zumbastarten som landat i inkorgen. Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 28 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Klippning på schemat

  1. Znogge

    28 augusti, 2014 at 16:49

    Grattis till dina förlorade kilon! Långsam viktminskning ska vara den bästa och lättast att hålla så det låter väldigt bra tycker jag 🙂

     
    • Suttecity

      29 augusti, 2014 at 09:37

      Jo de är ju så. Det var en jäkla fart på viktminskningen de första veckorna och så planade det ut och jag har haft ett par tôliga platåer. Jag älskar ju att vänta som bekant – inte 🙂 Men det är många år som som man lagt på sig så det går ju inte i en grisblink att tappa det. 5 kg kvar tänkte jag så får vi se hur långt man kommer. Är jättenöjd so far så nu är allt bonus som tappas.

       
  2. hellen64

    29 augusti, 2014 at 08:19

    Grattis till viktnedgången, härligt att det går så bra!! Trevlig helg!

     
    • Suttecity

      29 augusti, 2014 at 09:35

      Tack! Ja Dukanmetoden var visst grejer för mig. Gäller att hitta det som fungerar.

      Trevlig helg!

       

Kommentera

 
