RSS

Fredag igen

29 Aug

och ikväll skall gamla gänget samlas. Det skall bli så gott att ses igen och jag misstänker att det blir en sen kväll.

Det var så skönt att få håret klippt igår. Det var frissigt och stod åt alla håll. Mycket slingor försvann så jag trädde på huvan när jag kom hem och drog upp och slingade mig. Tyngden i frisyren är kvar på höger men jag kommer nog ta bort och klippa fram öronen nästa gång, det är på förkortning om vi säger så.

Skulle hämta stolar på bygdegården igår eftermiddag och gick ut för att hänga på kärran men – den var fullbelamrad med två stora – och då menar jag stora – galler med ved. Jaha… hur tänkte han här?? Inte visste vi om vi fick hjälp heller så jag hängde helt sonika på kärran på gräsklipparen och drog iväg i full fart (typ 20 km/h…) när jag ändå var där så hakade jag av kärran och klippte av lite så att det ser lite mer städat ut. Hakade på kärran igen och drog ut 15 st stolar och två staplar fick plats så jag fick gillra fast dem på snedden så att de inte kom i svaj och trillar av kärran. Sedan ”swoshade” jag hem igen och konkade in dem på altanen. Känns idag i axlar och nacke men vi fick klart med platsfördelningen i alla fall. Dukningen skall göras nu och allt som skall stekas fixade mamma igår. Oxfilén skall läggas i marinad nr 2 så är det i stort sett klart.

Då det timade så hämtade jag Lilla E efter skolan när jag klippt mig och hon hängde med till affären då jag skulle köpa lite som saknades. Hon var inte så trögbjudd för mormor hade beordrat att jag skulle köpa glass åt henne 🙂 Det gjorde jag förstås och hon avnjöt sin taco-glass i baksätet och berättade om sin dag under färden hem.

Nehej, nu skall jag skära upp köttet så att det kommer ner i marinaden. Ha en riktigt fin fredag!!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 29 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Fredag igen

  1. Znogge

    29 augusti, 2014 at 18:10

    Härligt! Du låter dig verkligen inte hindras av någonting 🙂 Vilka takter!

    Hoppas det blir en trevlig kväll efter allt slit och släp!

     
    • Suttecity

      30 augusti, 2014 at 09:17

      Blir jag småilsk så fixar jag det mesta 🙂 även om nacken och axlarna slog tebax. Hoppas på hjälp att får dem tillbaka till bygdegården..

      En trevlig kväll blev det. En lugn dag får det bli 🙂

       

Kommentera

 
