RSS

Söndagen går över i kvällning

31 Aug

Dagens omgångoch mamma har åkt till logen för sista pansjonistdansen och hon skall kränga korv i boa. Syrran och jag var ute en timme med Amigo och gick runt i skogen. Blev lite med hem. Nästan 400 g lingon, några KarlJohan och lite kantareller. Allt rensat nu så jag skall förvälla KJ och steka upp kantarellerna till kvällsmaten. Lingonen får mamma ta hand om i morgon och råröra.

 

 

 

 

I morse innan jag gick upp så låg jag och klurade på en sak vi behöver lösa här vad gäller skåp och förvaring då vi drunknar i inner- och ytterkrukor för tillfället och det utrymmet i hyllan i förrådet behövs för annat och jag tänkte att vi skulle förvara dem i ett skåp på någon av altanerna. Vi har ett gammalt furaskåp som syrran hade i köket och senare på sin altan som står på rännet och mamma och jag var uppe och mätte det och det borde funka. Dock är det så in i hoppsan med grejer där så jag hoppas att vi får hjälp av J att ta ner det. Tills dess behövde vi även lösa problemet som är när man skall komma åt alla glasskålar mm som vi har haft i skänken här i köket och som är långt ner, bökigt och trångt och svårt att få fram. Tog in ett gammalt hörnskåp som mormors svägerska hade i sitt kök och som jag hade i lägenheten i stan i många år men som nu stått här på olika ställen i kuvösen senaste åren. Vi hade ett hörn i stora rummet som den fick inta – vi får hitta annan plats till granen till jul 🙂 och det passade väldigt bra där och det blev väldigt ombonat. Underskåpet slukade alla skålar så det blev hur bra som helst. Man ser tydligt vad som är i skåpet och det är lätt att komma åt. I vitrindelen fick det flytta in lite olika prydnadsgrejer. Ev blir det belysning framöver, men nu fungerar det i alla fall och fyller sin plats. Vissa hörn är jättesvåra att få till men nu så är vi med i matchen. Rummet är rätt så svårmöblerat då vi har ett stort treluftsfönster så att placera TV mm är inte bara och så har vi ett tungt elände till piano som man flyttar en gång vart 10:e år typ 🙂

Ja då är det snart slut på augusti och med detta börjar terminen för min del. Zumba Gold på tisdag, fredag och söndag och RGRM på torsdag. Spörres om Adecco kommer med fler uppdrag. Konsultchefen skulle ha ringt mig i början av den här veckan och stämma av men han har nog inte tid med mig… klurar på att få be att få byta. Men de vet vem jag är och vad jag går för så kommer det upp något så vet de att och vart jag finns. Brukar komma in när man behöver det på något konstigt vänsters vis. Tillit och tålamod var det visst 🙂 Blir ju indiansommar till veckan så det är nog ok att vara hemmavid på dagtid 🙂

Nehej, dags att ta hand om svampen. Får nog bli ett par plåtar med Dukanvänliga knäcket också så att man är försedd. //Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 31 augusti, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Söndagen går över i kvällning

  1. Znogge

    31 augusti, 2014 at 19:08

    När vi rensade förrådet kördes ett stort antal krukor till soptippen. Finns en gräns för hur många man kan ha tyckte jag! Men en del behöll jag så klart…

     
    • Suttecity

      31 augusti, 2014 at 19:17

      Jag det lär bli en hel del som får gå vidare till sopis eller hamna ute i garderoben på logen. Det vill gärna fylla på sig 🙂

       

Kommentera

 
