RSS

Inte utan att man är lite trött

04 Sep

i både knoppen och kroppen efter dagens aktiviteter.

RGRM-passet gick bra, även om min dator börjar säga upp sig och levde eget liv. Blev så varm så jag vet inte vad när vi var klara. Går in i det med hull och hår och det var inte den svalaste lokalen heller. Ett gott gäng med flera nya som tillkommit och de kämpade på bra.

Hemvägen blev njutbar som ni kanske såg i tidigare inlägg och här hemma hade mamma fixat kantarellsoppa så att jag kunde äta den med enl Dukan och när vi var klara med lunchen och fått ut alla flyers som skulle med for vi iväg här vid 13:30 och var hemma 17:30 igen. Då hade vi hunnit dela ut lappar på väg till en styrelsekollega till mamma i PRO som behövde lite datasupport så nu är han både med Dropbox och Facebook 🙂 Fixade AVG Antivirus också åt honom så det sköter sig själv och kostar gratis. Var där ett par timmar och när vi skulle åka så startade inte bilhelvetet… trots att verksta’n inte hittade något fel häromdagen. Vi ringde och han fattade ingenting. Jag hade provat öppna och stänga, låsa och öppna när jag satt i bilen men han sa att gå ur och lås, vänta ngn minut och öppna och prova. Jodå då hoppade fanskapet igång och så kom alla felmeddelandena fram igen och ena hängde i tills vi startade om efter nästa stopp. Vi delade ut mer lappar och for sedan till loppis där jag lämnade in kläder, sedan till storbyn och förtidsröstade. Känns bra. En sväng till macken och tanka och då jag var hungrig som jag vet inte vad så gick mamma in och köpte en flarra bubbelvatten och – en tomat 🙂 Glufsade jag i mig snabbt och det hjälpte tills vi kom hem. Fler lappar delades ut i brevlådorna och det var inte många kvar av de 200 ex vi kört upp och det var alltså 200×4 flyers så det blev lite att dela upp 🙂

Smulan har klippt gräset åt oss och sitter nu och plinkar på pianot. Jag bakar dukanknäcke och mamma löser korsord. Vi börjar bli lite möra 🙂

I morgon är det start för seniorerna med Zumba Gold så det ser jag fram emot! Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 4 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Inte utan att man är lite trött

  1. Znogge

    4 september, 2014 at 21:28

    Vilket dagsverke och vilken energi du har! Som vanligt då alltså. Förstår att hungern satte in 🙂

     
    • Suttecity

      5 september, 2014 at 08:16

      Det är skönt att komma igång igen även om kroppen inte är helt överens med mig alla tider på dygnet.. men den är väl i rörelsechock 🙂

       

Kommentera

 
