RSS

Solen kom fram

09 Sep

och det är riktigt skönt ute. Varmare än vad jag trodde. Bådar gott för svampen som tänkt sig komma upp 🙂 Regn och lite värme på det = hej hej. För det finns allt kvar därute i skogen.

Fått ut sommarkläder och kläder som är för stora till stugan för att få lite mer plats i garderoben och hade laddat på en sådan där tvättkorg som vi har och mitt dumma nöt tänkte inte hela vägen när jag lyfte och även om det inte högg så kände jag att det var lite väl mycket belastning på länden och det småkryper och är stelt nu. Nåja… har tänk mig för riktigt länge ändå 🙂 Dumt. Men lätt gjort.

Mamma har varit till fotvården och kom hem här för en stund sedan så vi har fikat och då jag har Zumba® Gold ikväll så har jag fixat grejerna som skall med så att listor är klara. Kom precis på att jag måste ladda IZettle®-läsaren också. Skall i alla fall bli intressant att träffa de nya som ansluter ikväll. Var ju flera som hörde av sig att de var upptagna förra veckan. Alla är välkomna 🙂

Ha en fin tisdag nu!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 9 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Solen kom fram

  1. Jag

    9 september, 2014 at 14:33

    Jag känner igen det där med att glömma bort att inte lyfta för tungt. Hoppas att länden inte tog för mycket skada. Du har kämpat bra med vikten, förstår jag när kläderna har blivit för stora. vad är det för diet du har följt?

     
    • Suttecity

      9 september, 2014 at 14:38

      Den heter Dukan-dieten (LCHP) och fungerar finfint. Bästa är att man återgår till ”normal” kost och reglerar vikten med en sk proteindag i veckan när man är klar och har fasat ut. Den är inte så definitiv i omläggningen som t ex LCHF och min mage tålde inte så mycket feta produkter när jag provade den. När jag gått ner det jag skall går man över i tredje fasen och då läggs det på frukt, bröd och pasta i kosthållningen så det är bra på alla sätt och vis och mätt blir man. 100 st livsmedel man får äta fritt ifrån så det går ingen nöd på mig alls 🙂 Det funkar för mig som de sjunger i reklamen 🙂

      Vi får se hur länden mår i morgon, den är lite smålurig men det hugger inte så Zumban får väl hjälpa till ikväll.

       
  2. Znogge

    10 september, 2014 at 06:07

    Men det är så lätt så lätt att ta i och lyfta för mycket eller lyfta fel. Har tyvärr gjort det mer än en gång och direkt tänkt ”sablar, varför lär jag mig inte?” Hoppas det inte blir något av det.

     
    • Suttecity

      10 september, 2014 at 07:02

      Peppar peppar… tror att det gick vägen denna gång.

       

Kommentera

 
