RSS

Blank och fin

10 Sep

är den gamle pugarten här på gården och jag ber ödmjukast om att fåglarna ger denna den och inte pepprar den… Såg igår – igen – att jag ju borde putsa vindrutan på insidan innan vintern för den var grå. Kom på det idag så det blev till att blanda till lite specialvatten och försöka böja sig i omöjliga vinklar för att komma åt… det ÄR inte inte meningen uppenbarligen att man skall kunna putsa rutan utan att få ryggskott, typ. Pugarten har en rätt så rejäl vindruta men nu tror jag det är ok. Ärligt, har inte tvättat bilen på hela året… så det var nog behövligt 🙂 Så jag tog det också när jag ändå var igång. Lite prick bort, turtletvätt och en omgång med vanligt bilschampo och oj vad det blänker 🙂 Ingen verksamhet man gör varje dag direkt, lär kännas i axlarna i morgon.. men ren blev den.

Tagit bort blomlådorna på södersidan av kuvösen och gurkorna i hörnet på södersidan. Sedan kände jag att det fick vara bra med kroppsarbete för idag. Tåleden är lite piggare så förhoppningsvis går det tillbaka helt i natt.

Min snoriga mor överlät matlagningen till mig och när jag stod här med fläkten i full fart hörde jag att det lät som en signal som löd flera gånger. Gick mot tvättstugedörren och jodå, jag hörde rätt, men det var ingen signal, det var syrrans katt Musse som satt där på mattan i tvättstugan och jamade i högan sky och ville ha grädde på fat 🙂 Lite bortskämda så men gott att ha dem. Han vet att han inte får vara överallt i huset p g a min allergi så han sätter sig på gångmattan i tvättstugan, får sin grädde och sedan avgår han, om det inte är busväder för då vill han gärna gå in och lägga sig i en av stolarna på kontoret men si det går inte för sig.

En riktigt härlig dag har det varit med sol och riktigt varmt så här finns inget att klaga på. Nu skall jag åka till bygdegården och öppna så att de kan komma och låna bord och stolar till lördagens kalas. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Blank och fin

  1. Znogge

    10 september, 2014 at 22:49

    En härlig dag här med även om den inleddes och avslutades med regn. Mellanakten var i alla fall perfekt 😉

    Kram och god natt!

     

Kommentera

 
