RSS

Underbart väder

11 Sep

även idag och det känns lite motvalls att känna varma luften som minner om sommar och växtligheten som går över i höst…

Haft RGRM® på förmiddagen så det blev en tur till stan och jag var så där skönt trött i skallen efteråt som det skall vara. Nu på eftermiddagen har effekten satt in så det har blivit en effektiv trädgårdsrunda 🙂 Paradisbusken på hörnet vid kuvösen har haft en lönn som varit på väg att växa till sig så den skulle bort och så fanns det en hel del visset visade det sig. Jädrar vad den flätar sig… så nu har jag rivmärken lite här och där och torkade blomställningar som har hullingar tror jag för de sätter sig som kardborrar på blusen och i håret.. klia klia klia 🙂 Gillrade upp alla långa otympligt bågformade grenar på skottkärran och efter lite om och men så fick jag med mig allt. Dumt att gå flera gånger 🙂 Krattade i ordning och tog med lite annat bös vi fick bort och sedan var jag så varm och trött att det fick vara bra för idag. Har lite grenar på den vid lillstugan som behöver tas också men det får bli en annan dag. De lovar ju gott väder några dagar framöver. Full sol och värme är inte heller bästa vädret men nu är det gjort och några kalorier följde väl med på kuppen hoppas jag 🙂

Mamma snorar och tycker förkylningslivet är pest men det är bara att gilla läget (vet vart jag har fått min otålighet ifrån ha ha) Hoppas att jag att jag slipper att få  baseluskerna … det har jag inte tid med.

Fler än jag som tycker att en vecka går jäkligt snabbt? Fredag i morgon igen, men med den här hastigheten är det snart midsommar 🙂 Flyttat fram timern på belysningen i stugan då det fort blir mörkare på kvällarna. Skall det ändå vara mörkt kan man ju ha mysigt med belysning.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Underbart väder

  1. Jag

    11 september, 2014 at 19:25

    Så du har jobbat! Hos oss här på torpet är det frågan om paradisbusken tar sig nästa vår eller om den måste förnyas. Och sen en annan chock: takreparatören hade helt frankt sågat bort två 10-åriga körsbärsträd som vi hade fått i present av svärfar. Man tycker att han skulle ha hört av sig och frågat även om han tyckte att de stod i vägen. Ledsen.

     
    • Suttecity

      11 september, 2014 at 19:39

      Men vilket jäkla sätt!!!! Telefonen är väl uppfunnen???? Oproffsigt. Tråkigt!!

       

Kommentera

 
