RSS

Vad konstigt hon låter…

12 Sep

tycker Amigo och morrar dovt åt mormor 🙂 Mamma har intagit ”morka rosten” och nyser hejdlöst typ 10 ggr i rad så han tyckte hon var väldans märklig och talade om det 🙂 Han blev överlycklig när jag kom tillbaka hem efter Zumban i stan. Ger honom massage och det har han lärt sig så han hoppar upp så att jag når och så krafsar han med tassen. Sedan går han in i en go’hetskoma 🙂

Zumbadamerna var på hugget men lite konstigt var det att inte mamma var med. Blev betydligt körigare vid anmälan då jag fick ta allt själv. Vi har ett bra teamwork annars. Hämtade min gamla dagmamma så lite sällskap hade jag i bilen. Lämnade in extranyckeln till verkstaden då det skulle programmeras om och när jag kom hem ringde teknikern och meddelade att bilen nu är klar för avhämtning. Så det får bli på måndag eller tisdag – om mamma är på benen. Jösses vad hon låter kan jag säga. Redigt dyngförkyld. Peppar peppar, so far har jag klarat mig.

Denna helgen skall PRO bjuda på kolbullar vid invigningen av torget i morgon och mamma skulle hjälpa till att blanda smet till 50 st så syrran och jag hoppade in och åkte till ordföranden och hjälpte henne med detta. Klart att vi ställer upp! Jag fixade med hennes dator när jag ändå var igång och nu är hon med på facebook också. En givande eftermiddag.

Har fixat kvällsmaten och nu var mitt knäcke klart så det får bli till att dimpa ner i fåtöljen och glo på burken. Orkar inte lyssna på några fler valdebatter.. jag har lagt min röst så för min del är valrörelsen avslutad.

Ha en fin kväll och helg!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Vad konstigt hon låter…

  1. Znogge

    13 september, 2014 at 11:53

    Nästan så att det blir för mycket av det goda på valfronten. Tydligen är det en debatt till i kväll men den hoppar jag garanterat över. Har bestämt mig…

    Trevlig lördag!

     
    • Suttecity

      13 september, 2014 at 11:56

      Japp, nu har de tjôtat klart för min del 🙂

      Same to you!
      Kram

       

Kommentera

 
