RSS

Invigning i strålande sol

14 Sep

blev det igår i storbyn och nu har vi fått ett torg värt namnet. Lite môe grejer kanske men ja, fint är det och när träden tar sig blir det nog riktigt bra. Vi var där någon timme och pratade med folk, lyssnade på talen och sånginslagen. Missade tyvärr kören då syrran inte ville åka ner för tidigt då vi for direkt till 50-årsuppvaktningen i stan efteråt.

En trevlig eftermiddag och kväll blev det hos henne och vi var hemma igen vid 21-tiden.

Sovit riktigt bra inatt och även mamma har fått sova hela natten så hon är lite piggare idag men hon är ”hesa-fredrik” så det var förhoppningsvis kulmen igår så hon bättrar på sig.

Strålande väder även idag och jag har avyttrat några lådor med vissna penséer som gjort sitt och vattnat lådor och urnor för oj vad det torkar ut fort. Hoppas att de hänger i några veckor till. Men det sjunger väl på sista versen nu.

Några som däremot har gått in i fjärde andningen är begoniorna vi köpte i påskas. Jag petade ju i näringspinnar för några veckor sedan och si, det började spira nya bladknoppar och då det verkar som att de tar sig igen så satte jag dem i lite större krukor med lite ny jord och ni må tro att det börjar hända saker 🙂 Lite sport att se hur länge de hänger i.

Röstat har vi gjort sedan tidigare så det blir till att kolla valvakor och bäva för resultatet… men det bli som det blir. Man kan inte göra mer än lägga sin röst och hoppas på att det blir bra. Kommer inte sakna valrörelsen, that’s for sure.

Vi får se om gräsmattan börjar torkar upp och kan klippas, det behövs… Zumba ikväll. Spörres om vi blir fler. En till som får lämna återbud p g a hälsoskäl så jag kör väl några gånger till och ser vart det landar. Sedan får det nog vila en termin vad gäller söndagsgruppen. Då är det väl någon mening med det också.

Nu skall jag kolla runt i mina böcker och se om jag hittar vad det var för fjäril som var så närgående när jag var ute. Kände inte igen teckningen på vingarna. En sorgmantel kom också så den har jag koll på.

Ha en fin söndag – och se till att rösta!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 14 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Invigning i strålande sol

  1. Suttecity

    14 september, 2014 at 12:59

    Vad jag kan få fram så borde det ha varit en Amiralfjäril som jag hade sällskap av.

     
  2. Znogge

    14 september, 2014 at 16:11

    Här har det regnat och det rejält! Snudd på skyfall så jag hoppas inga fler källare fått in vatten…

     
    • Suttecity

      14 september, 2014 at 16:21

      Det var ett väldans regnande söder över vad det verkar. Vore det inte så dimmigt och daggbestrött på nätterna skulle här vara snustorrt..

       

Kommentera

 
