RSS

Bra väder

15 Sep

för trädgårdsfix idag. Tog det pö om pö men nu så är alla tre plymspireorna nedklippta och bortforslade samt att bolltistlar, stormhattar och riddarsporrarna i söderrabatten vid stugan fick gå samma väg. Blir det en frostnatt så blir det så glischigt och äckligt att hållas med dem. Varmt blev det och några vändor med skottkärran. Passade på att klippa bort grenar som låg i marknivå på paradisbusken jag har i hörnet vid stugan och den måste må bra där för jag upptäckte att det är två rotskott som tagit sig och de får nog grävas upp och flyttas upp till friggan till våren. Även forsythian fick sig en putsning.

När vi käkat lunch hängde mamma med som sällskap till sopcentralen jag kan säga att pugarten var knôkfull med säckar, kartonger och annat och det känns mer än bra att ha blivit av med allt. Blir lite irriterad på folk som uppenbarligen inte är läskunniga nu när vi fått en så fin sopcentral med klara skyltar och instruktioner och containrar som står nära till hands. Men det är uppenbarligen apjobbigt att dela upp skräpet utan de hivar ner allt på samma ställe. Personalen har att göra för att rensa efter folk..

Sedan har det bakats lite. Dukanknäcke för min del och mamma gjorde två banankakor till fibermötet i morgon. Vi hade bananer i frysen så det passade bra att göra dem då vi skall bjuda på fika. Själ kan jag inte vara med då jag har Zumba® i morgon på samma tid.

En alldeles strålande härlig sensommar-/tidig höstdag har vi haft och det blev fika ute på norra altanen nu på eftermiddagen. Skall nog ta och gå upp och sätta mig på altanen på friggan en stund och njuta av utsikten i solen innan den försvinner för dagen.

Livet känns helt ok ändå, trots valturbulensen och allt som man fundera på kan bli, eller inte bli, framöver. Gläds åt att 87% sa nej… men jag tror ändå att min magkänsla stämmer in.. Sverige har helt klart blivit kallare. Önskar alla inblandade parter lycka till och hoppas att det blir så bra som det kan bli. Men som egenföretagare är jag skeptisk. Mycket skeptisk.. to be continued…

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Bra väder

  1. Znogge

    15 september, 2014 at 17:01

    Ja man får tänka som så att 87% faktiskt valde bort dem! Bäst hade det varit om alla gjort det men så blev det inte denna gång.

    Kram

     

Kommentera

 
