RSS

Renovering

17 Sep

av fönster påbörjat och jag hakade av lilla fönstret på toan och sedan även fönstret till mjölkkammaren. Sprätt bort kitt och så lyckades få bort gamla insynsplasten som var på toafönstret som bränt fast i solen genom åren. Men trägen vinner 🙂 Lyckats övertala mamma att vi skall testa att göra nytt insynsskydd av svampad filmjölk, så det skall jag göra när det är klart. Nytt linoljekitt är nu ditsatt och jag kom ihåg bra vad vi lärde oss på renoveringskursen och det blev helt ok med tanke på att jag inte hade rätt verktyg. Ia kan om Ia vill 🙂 Hakade på dem igen när de var skrapade och kittade så får de torka och så hoppas jag att jag kan måla dem innan söndagen när det skall bli lite uschligare väder. Mamma började måla dörren till logen så nu är den svart och fin. Vi har stört oss en längre tid på den vita plankan som vi satte dit när morbrodern var här och hjälpte oss och först hade vi ingen färg hemma, sedan var det för varmt, sedan tokregnade det och så kom det annat emellan men nu så! Jag började även måla på dörren till mjölkkammaren och mamma gjorde klart där när det var dags att kitta och så började hon på garagedörrarna. Dessa målar vi klart kommande dagar. Var något varmt att stå och måla i söderläge och färgen torkade toksnabbt.

Administrerat en hemsida åt en kund som vill ha lite nya bilder och annat pyssel och administrationsplock så dagen har gått. Jag har märkt upp våra fuccior inför vinterförvaringen så vi vet vilka som är samma färg samt hur blommorna ser ut. Älskar stora maffiga blommor på fucciorna. Makalöst fina och gärna i mörka färger. De jag har i stora urnorna tokblommar för fullt så de lär hänga i tills frosten kommer.

Fick besked om uppdrag med RGRM® igen med 6-8 träffar så offerten gick hem. Skall bli roligt att få jobba med dem igen även denna termin. Studieförbundet vaknade äntligen till så jag fick ny kontakt så nu hoppas jag att det kommer att fungera något sånär igen.

Det var onsdagsrapporten det – Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Renovering

  1. Znogge

    18 september, 2014 at 06:41

    Där kickade du igång mitt dåliga samvete! Jag skulle behöva kitta om fönsterna till lekstugan och måla den. Får se om det hinns med i höst eller om det får anstå tills i vår…

    Trevlig att studieförbundet vaknade till 🙂

    God morgon!

     
    • Suttecity

      19 september, 2014 at 13:54

      Ja det är nog ingen som tar fönsterjobben från oss eller vad tror du? 🙂

      Det var nog en jäkla tur att de vaknade till. Gillar inte att tjata…

      Kram

       

Kommentera

 
