RSS

RGRM®

18 Sep

på schemat kl 10 och jag blev både urladdad och uppladdad som skall bli efter ett pass 🙂 In på Coop och handla men det var lite som inte fanns men annat jag letat efter länge som de faktiskt hade i sitt sortiment så det gladde mig. Skall provsmaka nu till TV-hänget tänkte jag. Kompletteringshandlade i lilla ICA-butiken så att jag klara mig tills i morgon när vi kommer till stora butikerna i stan.

Soligt och härligt och nu är det även klart med RGRM® med handikappsförbundet jag jobbat med tidigare och det skall bli 8 träffar denna termin. Ser verkligen fram emot det. Fick byta dag till onsdagar också så nu blir det lite bättre fördelning på uppdragen.

Administrationsjobb varvat med att vara ute och plocka i trädgården gjorde eftermiddagen riktigt trivsam. Lunch i kuvösen och eftermiddagsfikat på norra altanen efter att jag klipp klart det Smulan hade… ja missat eller struntat i låter jag vara osagt 🙂 Nog för att hon sa att hon klippte lite hipp som happ men då trodde jag att hon menade att hon åkte runt och fram och tillbaka men det var verkligen hipp som happ. Kommer aldrig begripa mig på 14-åringars logik 🙂

Då syrran fick byta dag tillfälligt för hundkursen fick mormor hoppa in och köra Lilla E till dansstudion då hon hade det idag och Smulan hängde med till stan så jag fick några timmar för mig själv. Tog tag i penseln och målade klart garagedörrarna så nu är de svarta och fina igen. Skoja vad de sög färg! Voj voj.. det torkade i stort sett på studs. Skall de bli mättade lär man få måla några gånger till men det här var mest för att få det lite snyggare så nu får det duga. Svarta trädörrar i söderläge… kan inte annat bli än torrt.

Nu är de hemma igen och jag fick äntligen klippa luggen på Lilla E som knappt ser vägen. Lite snedklippt så kan den växa utan att hon behöver se ut som ett litet skogstroll 🙂 ♥

Jag har ju – låt oss säga – några låtar att välja på i min dator 🙂 10 år av instruktörsskap och DJ-jobb inom linedancen där man fått se till att ta hem det mesta i musikväg vad gäller danserna som varit genom åren, samt ett stor musikintresse i övrigt och nu även med Zumban i livet så har man ju samlat och köpt på sig x-antal tusen spår vid det här laget. För att få lite koll så tog jag ett USB-minne och kopierade över alla spår som inte är mappade i datorn och som har siffror resp A-C i början av spårnamnet och så i med den i sändaren i bilen in i bilstereon och så har jag lyssnat och lyssnat och bläddrat fram när jag kände blä och oj vad man blev nostalgisk 🙂 Samt att jag åter konstaterade att jag äter väldigt mycket olika sorters musik. En låt kände jag inte igen alls men den måste ha åkt med när jag spelat in blandade kompotter från Spotify och det började rycka i zumbabenet så nu blir det en ny koreografi här framöver i Goldgrupperna. Sedan kom lite sångfavoriter så jag sjöng för full hals sista biten hem 😀 Det blir ju inte riktigt samma sak när man bor här hemmavid mot när man bor helt själv vad gäller att lyssna på musik. Mamma gillar väl det mesta men ja det är inte ofta det streamar musik här. Nu har jag terrat henne lite med http://www.dansbandskanalen.se där det blandas dansband och country och den tror jag går hem. Testar ju lite zumbalåtar på henne också. Det är bra att ha henne som bollplank både vad gäller musik och när jag testar vissa stegkombinationer för Gold.

Nehej, nu är det TVn som hägrar. I morgon förmiddag kl 10 är det dags för mina Goldiesar i stan igen – riktigt längtar!

Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

Lämna en kommentar