RSS

Trött tröttare

19 Sep

tröttast…. alltså…. idag vaknar inte min hjärna på hela dagen tror jag. Slocknade fort och i tid men vaknade vid 01-tiden av att det gjorde ont under nageln på vänsterfoten och det visade sig att jag hade lyckats sätta foten rakt upp mot det spända lakanet då jag gärna kryper ner och låg på rygg och det drog ner skinnet på spetsen på stortån.. så dumt. Nåja, vände på mig och slocknade om men kl 03 vad det dags igen när en nattfågel lät rejält utanför fönstret och jag drömde glasklart så det blev lite abrupt och då var det svårt att flytta sig för armarna sov 🙂 Vi kan väl säga att gårdagens målande känns – även om jag inte har ont så känns det och armar och händer vill gärna domna bort på natten när man ligger still för länge. Var upp en sväng för att få ner axlar och knaka rätt så att cirkulationen kom igång – gick runt med slutna ögon för pigg var jag inte 🙂 Kl 06 var mamma uppe en sväng och då vi skulle iväg så slog jag på radion och lyssnade men var för trött för att somna om och för trött för att vakna till. Där ungefär har min hjärna varit hela förmiddagen och ja det blev lite intressanta variationer på Zumba® Gold-passet då instruktör’n fick totalt hjärnsläpp ett par gånger men de är så duktiga så de hänger med på det mesta som tur är ♥ Lade in nya mambokoreografin och det blir lite att bita i för dem att hitta rätt i danstekniken. Stegen är bekanta från andra rutiner men det är en viss teknik för att få till gunget. Men jag vet att de kommer att fixa det. Lite nytt att bita i är alltid en bra utmaning.

Vi körde hem A och sedan till MAX för en low carb-burgare och denna gången bad jag dem att ta bort dressingen. Dels för att jag inte klarar av att äta den m dressing för det kletar och rinner överallt samt att dressingen gärna hissar och far i magen några timmar efteråt. Skall inte äta det heller nu med Dukan så det fick bli ostskivan som dagens ”synd”. Lika god utan dressing är den. En sväng bort till MAXI och när vi kom dit så fanns det inte en enda skanner att tillgå så jag fick gå iväg och be dem köra dit en hög. Givetvis blev det full avstämning så det blev till att plocka upp och ner allt. Begriper inte för det har varit delavstämning och nu hel varje gång på senaste tiden och vi har inte missat något och inte är vi nya med skanningen heller. Nåja. Vi orkade inte att gå till info och kolla vart felet ligger för så ofta skall man inte behöva avstämmas sa hon. Får bli nästa gång.

Nu är vi hemma och har packat upp och tagit en fika men kaffet kickade inte direkt igång oss 🙂 En lite tupplur kanske skulle sitta fint. Men då sover man väl inget inatt. Nåja, Dä ordner säj.

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Trött tröttare

  1. Znogge

    20 september, 2014 at 15:10

    Jag som inte ens blivit färdig att skaffa självscanning än. Får nog ta mig i kragen. Vet inte varför jag inte kommit till skott…

    Hoppas nattsömnen blev bra i alla fall 😉

     

Kommentera

 
