RSS

Teamwork runt färgburken

20 Sep

var det idag 🙂 Krillan kom nämligen över med ”mjölkbordet” som vi skall ha framför igenstängda dörren till gamla utedasset och snälle morbror hade gjort ritning enl mina önskemål och Krillan hämtade virke här för några veckor sedan och hjälpte oss att få ihop det. Superfint och lagom stort. Då det inte skall stå på friland utan mot väggen fick det bli rött för att matcha väggen med träpanel och det röda teglet. Mamma och jag hjälptes åt att måla och vi hann få på ett par lager färg. Jag skottade vägfyll i högen vi har på gårdsplanen och hej hopp… det är tungt… men ingen annan som är här och kan helpa till så nu fick det bli tre skottkärror som jag hällde ut och jämnade till en bädd. Vi bar ut den på plats men den är inte i våg och fastsatt än så det får bli på måndag, eller i morgon om det blir uppehåll, men jag räknar med busväder i morgon så vi sparar det tills det bli sol nästa gång. Riktigt nöjd. Ni som följer mig på Instagram och fejjanhar sett lite försmak. Det kommer en bildserie här när allt är klart. Skall köpa metallsiffror som visar vilken adress vi har också. Lyktor och annat gewesen finns så det skall nog bli fint det här.

Härlig dag. Varmt och gott. Fika på norra altanen även idag men nu var det nog sista svängen om man skall tro SMHI. Men hösten skall ju komma någon gång så det är väl dags.

Fiberstolpar utmarkerade med hjälp av snälle grannen som lovade hjälpa oss. De börjar gräva till veckan och som sagt, 16 december är det sagt att det skall vara klart. Spörres uti ändom hur det blir med den saken.

Damerna i Vita Huset har varit här på kvällsmat. Lilla E hann få i sig maten i alla fall innan hon fladdrade iväg med granntjejen till stallet. Smulan är i stort sett feberfri så vi får se om hon orkar vara med på första konfirmationsträffen i morgon.

Ja det var väl allt för idag – trevlig lördagsafton!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 20 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Teamwork runt färgburken

  1. Znogge

    21 september, 2014 at 00:06

    Din energi imponerar alltid på mig! Full rulle och full fart med kreativa idéer vad det än gäller 🙂

    Instagram har jag inte men ska försöka lokalisera dig på fejan. Hoppas jag inte frågar fel bara 😉

     
    • Suttecity

      21 september, 2014 at 00:22

      Vi hittar nog varandra. Finns på några blogg-grannars vänlistor.

       
  2. Znogge

    21 september, 2014 at 00:10

    Måste fråga, har du en generationsbild på din header på FB?

     
  3. Znogge

    21 september, 2014 at 13:33

    Ha ha, tur jag inte skickade till den personen då 🙂

     

Kommentera

 
