RSS

Får nog välja

21 Sep

vad man skall prioritera denna söndag. Vi tänkte oss ner till hembygdsgården i storbyn som har Höstmarknad då en fd danskompis skall vara med där så vi skall ner och säga hej och givetvis även kolla läget på marknaden. Vi har det sk Bokprojektet i vår bygdegård så det skall riggas bokhörna och annat samt att det blir barnteater kl 15. Nu är jag inte ansvarig för detta utan en annan i styrelsen har det men ja man känner sig ju lite manad att gå dit.. vi får se. Lilla E vill nog gå på teatern i alla fall. Öppethus där till kl 17 och så skall jag ha Zumba kl 18 men vi får se.. tar nog marknaden och Zumban. Ev åker jag bort och hjälper till att ställa i ordning.

Igår hade jag en riktigt go känsla i kroppen som jag inte känt på länge. Det kändes lätt, jag kände mig glad och ja mådde riktigt bra och extra energisk. Det var ett tag sedan för det har varit segt och tröttsamt en tid tycker jag. Tacksam för att få känna så igen, det är mer jag. Vet att det är mycket snack om sötningsmedel och i vanliga fall äter jag dem inte men nu när jag kör Dukans första faser så får det bli intag av detta. Det här att det kan ställa till oreda i tarmfloran förklarar ju varför jag hade så ont i magen förr när jag drack cola light. Detta problem har jag inte denna gång och det tar en igenom viktminskningen. Kommer inte hålla på med det när jag börjar äta ”normalt” igen. Försöker hålla mig till stevian när jag använder det. Cellsiusdrickan är god och lite som vanlig starkcider så jag köpte ett par igår. De är löjligt dyra – runt 20-22 kr burken (jämfört med 1,5 l drickan som kostar 16-17 kr per flaska) så jag köper dem inte allt för ofta samt att det är energidryck. Alltså, man skall inte inta dem efter kl 18… men jag tog min vid 20-tiden vid TVn… osmart. Klarvaken kan jag säga 🙂 Detta på det goda humöret gjorde det vådligt svårt att somna och det fick bli som det bli med sömnen inatt. Vore gott att kunna tulla ihop sig och somna och sova gott som katter kan göra…. men det hinns väl med att sova någon annan gång.

Då håller vi tummarna att den klatschiga nyansen av grått ute lättar och att regnet drar vidare vid lunch som de lovade på väderprognosen. Dä blir som dä blir. Svejs!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Får nog välja

  1. Jag

    21 september, 2014 at 09:58

    Har läst ikapp mig, tror jag och slås som vanligt av din energi, även när du säger dig vara trött. Jag tänkte att så länge du kan vila bort tröttheten är det ok, men du måste se upp om det börjar kännas att det inte går, då är det verkligen dags att ändra på något.

    Kommentaren om att du är egenföretagare och hur det kan bli för dig efter valet: jag tänker på en krönika jag läste, som avslutades med att om man röstar efter den egna plånboken är det fara å färde. Det är lätt för mig att säga som inte är i det läget. Men jag vill betala skatt för att vi ska få ett samhälle där man bryr sig om de gamla och de som är försvagade och i behov av hjälp av någon anledning.
    Kram

     
    • Suttecity

      21 september, 2014 at 10:11

      Ja jag har väl en god grundenergi – och tro det eller ej så är det avkopplande att hålla på med saker, känner att det ger massor och att få vara kreativ och få saker gjorda är tillfredsställande. Det är det där bläiga måstena som jag ofta inte har full koll på eller är ”orsak” till som är slitsamma.

      Jag är så otroligt lättväckt så det är mycket där samt att när det varit så här segt så är hjärnan igång och man funderar på framtiden och det är svårt att varva ner skallen på nätterna. Drömmer som en tok i perioder och vaknar av det också. Men jag känner inte att jag har sömnbrist, än. Emellanåt blir det ju 4-5 h i sträck i alla fall. Skall det bli mindre med sömnbehovet ju äldre man blir lär jag sitta uppe hela nätterna i framtiden 🙂

      Kommer alltid att ha svårt att rösta efter egen plånbok då men medmänskliga sida inte alla gånger går hand i hand med egenföretagartänket. Skatterna behövs, vare sig vi gillar det eller inte.

      Sköt om dig!
      Kram

       
      • Jag

        21 september, 2014 at 10:16

        Ja, det är det där jag saknar när jag inte kan göra någonting, att kunna pyssla och syssla och vara kreativ. Nu kan jag vilja och planera men sen kommer jag ofta inte längre förrän den jäkla kroppen hittar på nåt som hindrar.

        Jag gör reklam för mina ljudböcker, utan dem skulle jag inte sova alls. Har nog lyssnat på ca 100 st på ett år.
        Detsamma!
        Kram

         

Kommentera

 
