RSS

Första frostnatten

23 Sep

hade vi inatt och enl termometern var det som mest -2 grader. Vi täckte över blommorna igår så vi skall väl våga oss ut och lyfta och kika när det blir lite varmare. Frosten har smält bort i härliga solen men i morse var det vackert frostnupet. Hög och härlig luft och även om jag älskar vår och sommar i min trädgård så har det allt sin tjusning med frosten. Tog lite bilder när jag gick och hämtade tidningen

140923-frost1
Paradisbusken
140923-frost2
Grannens hösthortensia
140923-frost3
Daggkåpan blev fin igen
140915-Gräs-i-motljus_redigerad-1
15/9 tog jag denna bild när jag satt uppe vid friggan och njöt av härliga eftermiddagssolen och varma vädret. Det hinner svänga fort på en vecka.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 23 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Första frostnatten

  1. Znogge

    23 september, 2014 at 15:31

    Hoppas att blommorna klarade den första frostnatten! Här håller vi oss över nollan än så länge…

     
    • Suttecity

      23 september, 2014 at 15:32

      Tageteslådorna ser ut att ha fått sig en smäll vad gäller bladverket, de var inte täckta men annars tror jag det har klarat sig riktigt bra. Ser på prognosen att det skall bli mildare nätter igen.

       
  2. Inger Hansson

    23 september, 2014 at 19:57

    Vackra bilder!

     

Kommentera

 
