RSS

En härlig söndag

28 Sep

har det varit vädermässigt. Visst blåser det tungt men sköna temperaturer. Inte lika intensiv dag men lite blev det gjort 🙂 Har dragit in samtliga urnor och krukor med fuccior i jordkällaren på säckkärran och mjölkkärran. Tunga rackare några av dem. Har öppet nu några dagar så får det torka ur lite och det blir inte tvärsvart för dem på en gång. Ställde ett kompostgaller på högkant i dörren så att inte katter och annat tar sig in så lätt. Man ser om något djur varit inne om de lyckas får ner det. Tog även ner träpersiennerna på norr altanen/sommarköket liksom gardinerna i gluggen. Fick lätt spatt när jag inte kunde köra mjölkkärran fritt inne på logen så jag krafsade rätt en hög med grejer och konkade undan jordsäckarna – tunga eländen men det finns ju ingen annan som gör det så det var bara att ta tag, dra in magen och lyfta rätt – får verkligen tänka på magstödet varenda gång och när jag missar det så straffar det sig tämligen på studs. Ställde undan krattor mm där de skall vara och hängde upp krattor och spadar på sina spikar på logväggen och in med bensindunkar och annat i garaget så att allt står samlat. När jag fått undan det som var mest i vägen gick det att parkera gräsklipparen, mjölkkärran och skottkärran så att de kom undan och jag var bra varm kan jag säga för det blev lite för varm jacka då det blev varmare allt eftersom förmiddagen gick.

Mamma har röjt lite i pallkragarna och klippt tillbaka rosorna som skall vinterförvaras i desamma. Men det är ingen brådska att få ner dem än.

Syrran var på långtur med hundkursen och knatade på bra men ville ändå ha sällskap på eftermiddagen och då det bara blev en föranmälan till Zumban så ställde jag in och ville sätta en lapp på dörren, om utifall att någon missat att höra av sig eller kolla på hemsidan och fejjan. Tog stavarna så att jag kunde hålla bra tempo och vi gick skogsvägar hem över stock och sten och det var riktigt skönt. Det är ju så vackert på sina ställen så man kan sitta på en sten och bara titta. Men det hade jag inte tid med idag 🙂

Lite administration och knäckebrödsbak har hunnits med i eftermiddag och vi kunde fika ute i kuvösen där det var lagom varmt. En riktigt bra söndag och helg har det varit. Blev en ledig söndagskväll oförhappandes, men jag hade nästan räknat med det, så jag var inte så förvånad egentligen. Några veckor kvar, så får vi se om det blir någon mer träning kommande söndagarna men det tror jag.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 september, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “En härlig söndag

  1. Znogge

    29 september, 2014 at 09:38

    Härlig söndag hos oss med! September har verkligen varit fin vädermässigt 🙂 Även en solig måndag ser det ut att kunna bli!

    Ha en bra dag 🙂

     
    • Suttecity

      29 september, 2014 at 09:44

      Ja det bådar gott!

      Hoppas att du får en riktigt bra dag på jobbet!

       

Kommentera

 
