RSS

Blir nog blåmärke..

01 Okt

men när man slutar tänka längre än snoken är lång så får man skylla sig själv 🙂

Det blev fix med trädgårdslandet och jag skottade ur ena pallkragen och skulle dra fram den lite och märkte att det var rôtet på ena gaveln och flyttade om så att den som var ok kom underst och satte den ruttna ovanpå. Hämtade en brädbit som jag tyckte verkade vara i samma längd och det var den, men i yttermått så det blev till att hämta penna, vinkel och såg. När jag skulle såga så lade jag den över hörnet och började såga med vänsterknät på brädan. Som sagt… det var ju ruttet på nedre plankan och således skulle jag ju ha begripit att det inte var torrt virke i den övre delen … så det brakade till och jag for ner i kragen och gled så där lagom inte skönt med knät på den jag sågade på och hamnade på den som gav sig. Så det lär som sagt bli ett djusigt blåmärke i mjukdelen över vänsterknät. Svor en harrang – mamma försökte låta blir att skratta 🙂 Satte brädan på den friska pallkragen och några tag senare var den kapad och jag gillrade fast den för slutfix till våren men vi kunde sätta i jordgubbsplantorna i alla fall. Så två kragar med 8 plantor i varje får räcka. ”Bara” att gräva upp de som är kvar… många… tog några men orkade inte så mycket mer med grävandet. Hade även avyttrat svartvinbärsbusken med hjälp av stora sekatören så jag slapp gräva ihjäl mig på kuppen. Men det kommer bli bra och lättare att klippa med åkklipparen.

Har även fått ner samtliga 5 garderobsdörrar själv – inte det lättaste men ja.. det funkade. Har skruvat av knopparna och skall nu få ner dem till kuvösen där vi skall stå och måla och tapetsera om dem. Ner går nog bra, värre upp igen sedan… men då kanske Jan kan övertalas att helpa till.

Ja det är väl vad vi har fått gjort idag. Orkade inte mer efter fikat så jag har städat lite och fixat på mitt rum – satan vad dammigt det blir… blev renbäddat också så det blir skönt att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng.

I morgon är det RGRM® och föreställning på Scala Teatern med Titti Sjöblom och hennes Alice Babsprogram.

Nu blev jag irriterad… lyssnar på lokala nyheterna på SVT. Konsum Värmlands VD har fått sparken p g a att han fått ut dubbla ersättningar och får – hör och häpna 2 årslöner och något mer i fallskärm.. 15 miljoner för att göra fel – fy f*n på ren svenska. Har helt klart fel jobb…

 
2 kommentarer

Publicerat av på 1 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Blir nog blåmärke..

  1. Znogge

    2 oktober, 2014 at 06:41

    Det räcker väl mer än väl med vad du fått gjort i dag! Hoppas ni kan få bärhjälp när dörrarna ska tillbaka igen.

    Kram och god morgon!

     
    • Suttecity

      2 oktober, 2014 at 07:56

      Ja det känns att man lever så här på morgonkvisten 🙂 Lårkakan börjar gotta till sig. Blir nog tjusigt blå där.

      Mmmmm…. man kan ju alltid hoppas… men jag är skeptisk… hatar att truga och be om hjälp…

      Kram och same to you!

       

Kommentera

 
