RSS

Så in i hoppsan bra det var

03 Okt

igår kväll! Hade inga förväntningar direkt då jag inte hört Titti som sångerska mer än när man var liten och det var barnprogram på TV. Men Alice Babs hade ju en bred musikkarriär så jag tänkte att det får bli som det blir. Hade ju gratisbiljetter så det var ju bara tiden som kostade.

Helt förundrad kan jag säga! Det var Titti med sin fina sångröst med många likheter med hennes mor men ändå hennes egen ton. En strålande skicklig pianist och så hennes man Erling – som nu är mammas och min nya favorit 🙂 Han bidrog stort till föreställningen med gudabenådat gitarrspel, bra sångröst och en härlig norrländsk humor 🙂 De kompletterade varandra hur bra som helst och Christer på piano var i en klass för sig han med. En massa kuriosa runt låtarna och mycket man inte visste om. Hur samarbetet med Povel kom till, Swedanes osv. Ett kärleksfullt porträtt av henne och hennes musikaliska karriär måste jag säga. 2 x 45 min bara flög iväg och jag njöt i stora drag och kände att fy fasen, det är ju på scenen och sjunga jag vill göra! Det är något jag innerligt saknar måste jag säga. Vi sjöng allsång på En gång jag seglar i hamn (som skrevs direkt till Alice av Stig Olin – hade jag inte en susning om) och Gå upp och pröva dina vingar – som hon också sjöng i en av sina filmer körandes segelflyget själv. Hon var en busig tjej Alice 🙂 stående ovationer och långa applåder så de fick en fin premiär på turnén. Så har ni möjlighet att gå och se dem när de nu är vidare på sin turné så skall ni göra det tycker jag! Alice Babs Mamma och Idol – helt klart en av årets musikaliska höjdare för min del. Att Titti nu är 65 kan man inte tro. Hon är som sin mor – evigt ung.

Det var även tjejkväll i stan till kl 21…. vi var INTE ensamma om vi säger så…. madre mia. Jag fixar inte sånt jag …. trångt och bökigt och varmt. Musiken pumpandes i högtalare i öronhöjd så man orkade inte tänka. Fan har blivit gammal 😀 Då uppskattade jag underhållningen på teatern betydligt mer. Hade även RGRM® på förmiddagen och det blev lite utmaning och jag var bra trött i skallen när jag kom hem men det var bara att ladda om tills det var dags att åka ner till stan igen för andra gången senare på kvällen för teaterbesöket.

Idag var det Zumba® Gold och jag testade de tre nya låtarna även på seniorerna och damerna slukade det hela med hull och hår och jobbade på och det blev svettigt så in i hoppsan. Härligt! Boostad på härlig energi for vi vidare till grannorten då mamma skulle äta lunch med sina gamla klasskompisar från realen och jag fick låååååååååååååååååånga inköpslistan av mamma så jag rände runt på ICA och det tog sin runda tid innan jag var klar. Packa upp och packa i – phu. Hade köpt med sallad från baren så jag travade upp till Biggan för att äta den hos henne och lämna lite grejer. Hon hade duschhjälp så jag hann äta upp innan hon var klar och vi hann tjôta lite i alla fall innan mamma KIKade att hon var klar och det var kram och hej och iväg hemåt då vi hade frysvaror i bilen.

Musten gick ur mig när vi kom hem. Hämtat posten och varit ute lite i härliga solen. Nu tar jag helg –  skall bli skönt att vara hemma några dagar. Blivit lite flängande och farande ett tag.

 
1 kommentar

Publicerat av på 3 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Så in i hoppsan bra det var

  1. Znogge

    3 oktober, 2014 at 20:06

    Har man inga förväntningar så är det desto trevligare när man blir så positivt överraskad 🙂 Förstår att det blev en bra och trevlig kväll på alla vis.

    Kram och god kväll!

     

Kommentera

 
