RSS

Örebro ToR

08 Okt

blev det idag. Vi kom iväg vid 09:30 när jag fått kontakt med ögonmottagningen och ändrat tid så att jag kan åka hem och vara hemma resten av dagen efter undersökningen och får ta ledigt hela dagen. Vet ju inte när pupillerna blir normala igen så det är lika bra att hålla sig hemmavid. Så den 3/11 är det dags.

Första stoppen blev Marieberg köpcentrum och ett besök hos min Zumbakollega Lotta som ansvarar för butiken B’Chic en trappa upp. Storlekar från 42 och uppåt så både mamma och jag fick med oss kläder hem. Visst kostar det men nu behöver jag få lite mer i den mindre basgarderoben och jag roade mig med att ta in kläder i storlek 44 men det fick bli en storlek mindre 🙂 Lotta sa att nu får du inte gå ner mer för då kan jag inte hjälpa dig med kläder 🙂 Blev två jättesköna koftor, en lila och en svart, samt svarta snygga mönstrade byxor för min del. Mamma fick med sig en jättefin tunika som var lite nytt stuk för henne samt ett jättefint halsband och linne och byxor och vi kommer säkerligen göra fler besök. Snygga kläder i bra material. Samt jäkligt trevlig personal 🙂

Vi ringde till O&A som vi planerade åka och hälsa på. Det är mamma och pappas gamla goa kompisar från Örebrotiden och O var pappas chef ett tag. Visade sig att O hade fått hjärtinfarkt i söndags… men skulle komma hem idag kl 13 så vi var välkomna. Jösses… men det var gott att se dem. De är ju ändå 80+ så de hänger i än även om det börjar märkas att de åker på det ena och det andra i sjukdomsväg. Men glada sinnet är kvar och goa dialekten från norra Värmland som sitter i än, trots att de bott i Örebro sedan tidigt 50-tal. De ”pocka te å gär” som de säger i Charlottenberg 🙂 Inte ett uns Örebrodialekt efter alla år. Charmigt tycker jag!

En sväng ut till STORA Biltema butiken fick det bli då vi behövde en ny takarmatur till kontoret så den får jag försöka montera.

Nu är vi något kurriga i magen så det får bli lite mat. En bra dag och gott att vi kom iväg och hälsade på dem. Man vet aldrig som sagt vad som händer och fötter.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Örebro ToR

  1. Znogge

    9 oktober, 2014 at 06:29

    Efter en nedgång känns det alltid extra roligt att förnya höstgarderoben.Jag har kommit av mig lite men snart dags för nya tag. Grattis till inköpen och ha en bra torsdag!

     
    • Suttecity

      9 oktober, 2014 at 06:36

      Ja på’t igen – en evighetsmaskin det här med vikten 🙂

      Tackar! Ja det känns gott att förnya sig. Garderoben i denna viktklass är inte så där vådligt stor men jag provade gamla toppar som ”legat för krympning” och det blev 8 st på ett nafs. Några lite stora men några satt som jag vill men de duger att ha till jobbet.

      Ha en fin dag!
      Kram

       

Kommentera

 
