RSS

Trött….

09 Okt

är bara förnamnet. Dels sova so and so och vaknar 04:45 av att årets första husmus bestämt sig för att gnaga sig väggen upp och runt eldosorna på väggen så det lät som en mindre bäver som härjade. MEN ha haaaaaaaaaa den lille sketne saken satt så vacker i fällan när jag kollade här i eftermiddags 🙂 1-0 till mig.

Iväg till jobbet och hoppsan vad mycket att ta in – klockan nös iväg och 0930 fick jag åka för att rigga för dagens RGRM®-pass och vi är ett stort härligt gäng och tillbaka till jobbet igen vid 11-tiden. Lite mer utmaning i schemaläggningen så även instruktör’n bli hjärntrött 🙂 Inte hann jag käka fm fika och givetvis hade jag åkt ifrån dukanbrödet… så magen levde på lite dukanknäcke till frukost (skulle ju fika vid 09-tiden hade jag tänkt) och så fick jag i mig en halv liten kvargbägare på stående fot. Stekt vitkål, keso och strimlad stekt skinkstek – ja inte stannade det kvar värst länge i magen… vid 15-tiden kurrade det betänkligt men vi jobbade på och ja det är inte ultimat med tom mage när skallen skall jobba. Huuuuungrig! SMSade jag till mamma och gullemor hade fixat god mat här hemma. Hann vara hemma i 40 min innan vi fick åka till bygdegården för dagens styrelsemöte. Så nu banne mig tar jag kvällen och slår när rumpan i fåtöljen. I morgon är det enbart Zumba® Gold på to- do-listan och så resten jobbar jag med hemmavid. //Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 9 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Trött….

  1. Znogge

    10 oktober, 2014 at 06:29

    Jobbigt med möss inomhus! Peppar,peppar har vi sluppit dem. Hittills i alla fall…

    Ha en bra fredag!

     
    • Suttecity

      10 oktober, 2014 at 15:28

      Ja de kom in tidigt. De brukar dyka upp när snön kommer. Men så länge de behagar att gå i fällan så må det vara hänt. Livet på landet. So far har de hållit sig på vinden så det får man vara tacksam för. Vi har många grannkatter som är här men ja, de börjar bli gamla och lata 🙂

       

Kommentera

 
