RSS

Åska och tokregn

10 Okt

väckte mig vid 01:20. Slocknade som en stock i god tid och sov djupt när jag vaknade till av att sängen vibrerade och yrvaket funderade jag på vad i hoppsan det var. Då blev det kritvitt i hela rummet och det mullrade på rejält igen. Vojne tänkte jag åska? Nu? I oktober??? Det blekade till igen och jag hann tänka E i ett och så brakade det till rejält och då kan jag säga att jag tvärvaknade. Ligga på en elfilt om det skulle slå ner – nej tack – så jag drog ur kontakten. Upp på toa och så lade jag mig igen och försökte sova men ja… man lyssnar och undrar om man måste gå ner och dra ur alla elektriska prylar. Då brakade det till och regnade så in i hela hoppsan så ja att somna var det inte tal på. Ett jäkla oväsen. Men till slut somnade jag om ujsan så hårt jag sov när skrällklockan ringde. Hatar att bli väckt av larmsignaler… brukar ha klockradion som går igång lite svagt och det vaknar jag av så kan skrälleländet ringa 20 min efter att den drar igång om utifall att jag skulle slockna igen.

Mamma hade besök på VC så jag fick åka till stan själv och hämtade upp Aila innan Zumban. Jag körde på bra med damerna och vi var bra svettiga allihop 🙂

Hemåt och lite lunch och så in i duschen och när det var klart så for vi till grannstaden och provianterade för helgen. Nu har jag även bakat mer dukanknäcke – kaffebröds-/godisvarianten. Gör även pizza på dukanbrödsbotten till kvällen. Bra gäst jag. Har maten med mig när jag hälsar på 🙂

Ledig helg – ev besök av linedanceadept/zumbakollega på eftermiddagen. Det ser jag fram emot!

Idag skulle Lisa ha fyllt 56… så jag har tänkt lite extra på henne idag. Saknar min dans- och musikkompis kan jag säga. Försvann på tok för tidigt… fuck cancer…

rosa_bandet_2014_305

 
2 kommentarer

Publicerat av på 10 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Åska och tokregn

  1. Jag

    10 oktober, 2014 at 18:43

    Det är ju inte riktigt åska man förväntar sig på hösten, kan man säga. Vad duktig du är med bakandet är knäckebröd och dylikt. Läste i ett annat inlägg att du snart har nått ditt mål, superbra!

     
    • Suttecity

      11 oktober, 2014 at 17:13

      Ja tack, det känns bra att man orkat hålla i och lyckas få resultat på vågen under de här månaderna. Lite kvar men allt känns hur bra som helst.

      Åskan hoppas jag har gjort sitt för i år nu 🙂

      Hoppas att axeln repar sig och läker som den skall. Kram

       

Kommentera

 
