RSS

Då var lördagen snart över

11 Okt

Ytterligare husmöss ränner i väggarna så jag vaknade efter så där 1½h i natt igen när den krafsade vid eldosan. Dock ingen i fällan när jag kollade. Slocknade som en stock i går kväll. Var aptrött. Sedan vaknade jag en gång till på morgonkvisten så jag var bombtrött när mamma började röra på sig så jag kunde nog ha sovit fram till lunch om det hade varit möjligt men jag tvingade mig att vakna till. Kom igång så småningom efter melodikrysset och ett par muggar kaffe så jag har gått över undervåningen med dundermaskinen och det är STOR skillnad på sugeffekten. En ren fröjd att städa med den.. Nog för att den kostade på flisen men jädrans vad rent det blir. När jag kom till köket och sög vid spisen kom det fram en hel del spindelväv så jag drog fram den och hoppsan Kerstin 🙂 Men nu är det rent igen. Gick över norra altanen också när jag ändå var igång. Det är ju vattenbehållare på maskinen så man kan dammsuga överallt. Superbra dä! Mattorna blir också betydligt renare med denna maskin och sopaggregatet för mattor gör jobbet busenkelt. Gick över Biggans matta vi fått och lade in den under trappen så får vi se om vi hittar någonstans att ha den nästa år eller så. Tog och moppade golvet i köket och på toaletten också innan det fick vara bra för idag. Sedan ut med en massa skräp till logen så nu så ser det riktigt bra ut här. Mamma strök in en rejäl tvätthög så vi har fått mycket gjort idag. Jag bytte även armaturen över pappas skrivbord och det fanns instruktion om hur man byter lysrören men inte hur man sätter in kablarna…. men jag provade, men inte fan lyste det 🙂 Ringde grannen som är elektriker och han hade tid att komma över för att kolla om jag kopplat hoppsan eller om det var något annat fel på det elektriska så vi behövde ringa in en tekniker. Han hade tid att komma inom kort och på plats här så han sa på sitt sävliga sätt: mjaaa det var nog lite felkopplat här 🙂 Nåja. Men ena kabeln behövdes lindas som jag trodde så det fixade han och så fick han i kablarna i rätt hål och vips så blev det ljus. Nu vet jag hur det skall sitta när jag sätter upp nästa i förrådet. Fick kallvita rör… får nog sätta dem i förrådet, men det får vara så här tills jag kommer till Biltema nästa gång och kan köpa vita. Var inte uppmärksam på vad som stod på förpackningen. Smidigt också i dessa armaturer för det är inbyggda glimtändare i dem. 149 kr. Som hittat.

Vid 15-snåret kom Helena på lite fika då hon var på väg till utbildning i Mora och hon tog ”svängen förbi” som blev lite omväg – men det var riktigt gott att träffa henne igen. Vi håller kontakt på fejjan men det är gott att träffas IRL som det så modernt skall skrivas numera 🙂 Vi har tillbringat många träningstimmar tillsammans när jag coachade henne när hon tävlade i linedance. Det var när jag bodde i Karlsborg. Varit på flera tävlingar och danser tillsammans med våra dansare och ja det är en god vän och så gick vi Zumbautbildningarna tillsammans. Man har sina vapensystrar lite här och där som tur är.

När hon åkt så började jag administrera för distriktet och gjorde utskick och har nu SMS:at 17 st som vi får tillbaka mailen från så får vi se om det händer något. Alla är inte flitiga med datorn. Syrran och Lilla E var här och åt kvällsmat. Smulan är på konfirmationsläger denna helgen.

Ja det var den dagen det. I morgon har vi tipspromenad och kolbullestekning i jaktstugan och så får vi se om jag får in anmälningar så att det blir någon Zumba®. Ha en fortsatt bra helg!

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Då var lördagen snart över

  1. Znogge

    12 oktober, 2014 at 11:05

    Det är verkligen skillnad på dammsugare och dammsugare! Vår förra, en billig rackare, gjorde rent hus men den nya är så där… Nåja, det blir väl hyfsat i alla fall!

    Lycka till med kolbullestekningen!

    Kram

     

Kommentera

 
