RSS

Jag gillar verkligen

13 Okt

att sätta tänderna i saker som behöver redas upp och få organisation på saker och ting. Jag ÄR administratör efter alla år som anställd växelhäxa/ulla-bella och ja det är en yrkesskicklighet man har tränat upp och så jag saknar det emellanåt nu när jag egenföretagare även om jag administrerar till föreningarna och annat men det blir ju inte alls samma sak som det jag håller på med nu 🙂 Kommer bli kanoners bara man kommer ner i högarna och får lite grepp om vad som runnit iväg från att-göra-listan. 8h intensivt arbete och mycket sökande och tittande på dator gav trötta ögon och skalle men det känns bra ändå. Blir lika många timmar i morgon och så har jag Zumban på kvällen. Tror ni att jag kommer somna gott eller? 🙂 Det är ett helsike att köra hem bara.. man går ner i varv. Men det är gott att ha jobb igen. I morgon blir det samkörning med RegC som är hos oss i tre dagar och då får man lite hjälp med vad som skall prioriteras. Lär upp en praktikant också men det är roligt för instruera och leda är jag ju också van vid att göra vid det här laget. Man kan säga att man är i sitt esse 🙂 Kanske sticker någon i ögonen när jag skriver det men – ibland gillar jag att vara den jag är och vad jag kan 🙂

Fixat dubbla matlådor då jag inte hinner hem i morgon. Får nog bli en shoppingtur om jag inte jobbar över. We’ll see.

Det har varit olyckor på E18 runt stan senaste tiden med dödlig utgång. Senaste för en vecka sedan och idag fick jag bakgrunden till olyckan. 100 knyck med BMWn och dess breda däck på regnig väg = vattenplaning och bilen voltar runt. Tjejen som kör har inget säkerhetsbälte… tjong ut genom vindrutan och krossas under bilen. Pojkvännen satt fast och klarade sig – om han nu någonsin hämtar sig efter vad som hände och vad han fick se när de välte upp bilen igen.. usch. Säkerhetsbälte på – hur svårt kan det vara?? Tragiskt och onödigt hela vägen.

Nä nu är ögonen trötta. Lägger ner databiten för idag. Slocknar nog framför TVn 🙂 Men det är Det okända ikväll och si det vill jag inte missa. Svejs!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 13 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Jag gillar verkligen

  1. Jag

    13 oktober, 2014 at 19:41

    Det låter som om du igen kommit på rätt plats. Hur länge ska du jobba där? Otäckt med den olyckan och andra. Förstår inte folk som utmanar ödet och kör obältade.

     
    • Suttecity

      13 oktober, 2014 at 20:06

      Jag är där tills de rekryterat ny platschef och denne kommit in i jobbet så kanske in i januari. Beror på hur intresset och urvalet blir. Räknar m året ut. Lediga fredagar och lite egen anna verksamhet så det bli 60-70%. Lagom med den arbetsbelastningen.

       
  2. Znogge

    14 oktober, 2014 at 06:37

    Så fruktansvärt hemskt med dessa bilolyckor. En sak förstår jag dock inte och det är hur man kan köra utan säkerhetsbälte. Att sätta på sig det sitter i ryggmärgen hos mig!

    Härligt med en administrativ utmaning då förmodar jag 😉

     

Kommentera

 
