RSS

Så blev det halvtid

15 Okt

i veckan igen. Jobbade heldag och lite till igår då jag hade Zumban på kvällen så jag for vid 7-snåret och stapplade in här hemma vid 21-tiden. Bra trött men ändå full av energi efter Zumbapasset. Det var fler på golvet igår så det gav en extra skjuts. Köpte första julklappen innan passet så nu blev det en sak mindre på inköpslistan. Var in på Elgiganten och testade lite olika laptops och deras tangentbord då jag är i kast med att införskaffa en ny. Den jag har börjar bli seg och kör lite eget race samt att jag har slitit ut några av tangenterna – japp. N och M har jag nött bort och ja det är ett flitigt använt tangentbord 🙂 Det är lite kinkigt det här med tangentbord om jag får bestämma. Det skall vara rätt höjd och skålning. Inte för platta och stora tangenter. HP har mamma men den är jag inte så god vän med och testade några till i butiken men nä… Lennovo var ganska ok men Acer är ”mitt” märke uppenbarligen och det är var jag har idag. Så nu har jag bestämt det i alla fall så får jag leta runt lite så att jag får bäst ”kräm” under huven. Ett steg närmare beslut. Det tar sig 🙂

Mycket att göra och det är ok på förmiddagarna men runt kl 14 på eftermiddagen börjar skallen bli som en studsande pingpongboll 🙂 Dock börjar det bli mer greppbart och nu får vi klara oss själva resten av veckan då RegC fick åka på annat torsdag/fredag men är tillbaka till veckan så vi hjälps åt.

Det blev ingen gruppstart för nya RGRM®-gruppen idag utan de har skjutit upp det ett par veckor för att se om fler vill komma med. Vi har bytt dag – var tvungen för jag är inte någon supermänniska som orkar jobba heldag med administration, RGRM-pass och sedan Zumbapass på det. Där går gränsen för mig 🙂 I alla fall som det är nu. Beror på om man administrerar/organiserar eller sitter och knappar fakturor. Så vi får se. Förlorar ingen ekonomi direkt på det då jag jobbar på administrationsuppdraget om jag inte kör rytmiken. Men det vore väldigt roligt att få jobba med gänget igen. Vi får se. Det blir som det skall. Har i alla fall RGRM®-gänget i morgon så det skall bli roligt. Har bytt musik och skall gå igenom här ikväll så att jag ”på banan” men vi får se hur det går 🙂 De löser det mesta så jag känner mig trygg med dem.

Bokat in mig på lokalen på tisdagarna även vårterminen 2015 så får vi se om det blir intresse. Lägger ner söndagarna när oktober är över – skall slå till med lediga söndagar nästa termin 🙂 Skall prova att lägga Zumba Gold på onsdagarna och blir det inte nog många som vill träna så lägger jag ner här hemma. Kört sedan 2011 så jag har i alla fall försökt.

Swosch in till TV-hänget. Matlådan fixad så nu kan man ta det lugnt resten av kvällen.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 15 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Så blev det halvtid

  1. Znogge

    16 oktober, 2014 at 06:48

    Det är verkligen en djungel i datorvärlden och jag är inte den mest kunniga. Men Husse har stenkoll på vad som ska ”finnas under huven” så det brukar bli bra. Hemma har jag en Sony Vaio och på jobbet en Dell. Min Dell är en liten och otroligt snabb sak som jag är extremt nöjd med. Acer har jag haft men vi gick skilda vägar väldigt snabbt dock. Hoppas du hittar det du söker!

    Ha en bra torsdag!

     
    • Suttecity

      16 oktober, 2014 at 06:51

      Det här med tangentbord är ju en vanesak – jag höll på att få spunk när jag bytte till denna då jag hade ett kanonbord på den gamla XP-härken men man vänjer sig. Tänkte ta tid på mig och välja noga denna gång 🙂

      Same to you!

       

Kommentera

 
