RSS

Blev visst sovmorgon

17 Okt

för min del idag. Zumban var inställd då lokalen är upptagen av annat och vi har den dealen att deras evenemang går före så blev det en liten paus. Har hemsidor att komma ikapp med då jag jobbar med att distriktets gratissidor skall komma igång så är de lite att göra. Var uppe vid 0430 en sväng men ärligt – lite tidigt om man inte skall iväg så när jag gick och lade mig igen bytte jag kudde och lade mig till rätta och snock så var klockan 10!!! Behövde visst sova lite 🙂 Men halva dagen är ju borta, å andra sidan har jag lördag och söndag kvar. Solen kom fram nu – kan säga att det känns väldigt gott att få en dag att andas på. Det har gått i vådlig fart denna veckan och hur roligt det nu än är så har jag inte riktigt hunnit andas känner jag. Allt kom lite plötsligt men jag njuter ändå!

Ikväll blir det Scala Teatern då vi har köpt biljetter till Tomas Petterssons stand-up ikväll. Skall bli gott att få en kväll med syrran och bästaste vapensyster I som också skall med. Få skratta lite och bli underhållen.

En vecka kvar tills jag skall till ögonmottagningen och kolla upp ögonen. Lite nervös för vad de skall hitta om jag skall vara ärlig men vänsterögat måste rättas till, om det går. Sedan spörres det om det är inne i ögat eller om det är i lins/hornhinnan det är vajsing. Högerögat hjälper till som tur är men det är mycket därför man blir så trött i skallen på jobbet – terminalglasögon hjälper inte det här. Fan börjar väl gå in i reservdelsåldern så man får väl börja uppifrån 🙂 Får ta ledig dag då jag får droppar som vidgar pupillerna så jag fick flytta tiden så att mamma var hemma från sitt resande och kan köra mig hem och jag kan inte jobba alls den dagen. Jag som alltid har solglasögon annars… bävar… kommer bli en jobbig dag innan pupillerna går tillbaka. Men det är den 3:e det. Dumt att stressa upp sig i onödan.

Nu får jag nog lyfta på rumpan och göra lite nytta. Sovmorgon i all ära men man blir lite groggy. //Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Blev visst sovmorgon

  1. Znogge

    18 oktober, 2014 at 11:28

    Hoppas ni fick en riktigt rolig stand-up kväll med många glada skratt 🙂

     
    • Suttecity

      18 oktober, 2014 at 11:35

      OM!!! 🙂 Lite rôssli’ i halsen idag 🙂

       

Kommentera

 
