RSS

Fick kärt besökt på lunch

19 Okt

då gudbarnens mamma ”tittade förbi” när hon åkte hem från Göteborg idag. SÅ gott att få krama om henne och prata ikapp. Nu är hon även uppdaterad på mobilen då hon fått en ny så jag fixade programuppdatering och så fick vi med henne på Instagram och Kik. Hon stenvägrar Facebook så det är gott om man kan hålla lite kontakt och koll på övriga appar 🙂

I övrigt en stillsam söndag. Plötsligt ljusnar det när jag sitter här och skriver så det blev en något ljusare nyans av grått ute. Det kom runt 20 mm inatt och det brakade på rejält i både vind och nederbörd igår kväll och inatt.

Mamma packar då hon skall ut med PRO-båten måndag/tisdag och sedan får jag ha henne hemma tills på söndag då hon drar till Västerås och mellanlandar hos sin bror och svägerska över natten och sedan far hon vidare till Gysinge och PRO’s kursgård där hon skall gå steg 2 i hemsidekursen. Hon får med en lista över mina åsikter som de behöver förklara på kursen efter att vi har jobbat med sidan en tid nu. Bl a såg jag igår att de ändrat brödtexten till – håll i er – Times New Roman storlek ja max 8. ”Närsynta bofinken Knut” kände man sig som och fick förstora texten 150 % på skärmen (CTRL och tryck på + så många gånger som behövs för önskad inzoomning om ni inte vet hur göra och CTRL och – för att minska. Dagens lektion är därmed över 🙂 ) så får vi se om de kommer med förklaring. Jag menar, det är ju seniorer som skall besöka sidan och har du lite starr eller ser sämre så ser du fasiken i mig inte vad där står om du inte trycker snoken mot skärmen eller har många % zoom på skärmen.

Även bilder och annan lagring på filarea har lite att önska i enkelhet. Så tycker jag och då jobbar jag ändå med många olika webbaserade hemsidelösningar så lite har man med sig i bagaget. Men jag lär mig på detta också. Learning by doing är min melodi det 🙂 Allt som oftast genom yrkesåren har jag börjat pilla och testa program vi har fått och många gånger då gör man ju saker långa vägen. Sedan gå kursen och häpp så är man på banan. Så funkar jag 🙂

Blev ingen Zumba idag heller. Ett återbud under veckan och inga anmälningar. Hade det i o f på känn. Nu lade de scengolvet åt oss så det behövs städas så det var nog likaså bra. Är inte så van att ha lediga söndagar då jag ofta har haft linedance eller zumba de senaste 10 åren under terminerna. Dä reder sig. Provar att byta dag nästa termin men blir det inte nog många så lägger jag ner det här hemmavid. Kanske kommer behöva de kvällarna till annat. Det brukar på något konstigt vänsters vis bli som det skall – när man tittar på det i backspegeln.

Allt för idag från SutteCity. Sköt om er och ha en fortsatt bra söndag!

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 19 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Fick kärt besökt på lunch

  1. Suttecity

    19 oktober, 2014 at 14:47

    Verkar som om det är olika på olika datorer när det gällde teckensnittet. Hmmm… ytterligare ? att räta ut. Det gillar jag 🙂

     
  2. Znogge

    20 oktober, 2014 at 09:08

    Det kan kanske vara skönt med en ledig söndag men samtidigt så är vanans makt stor. Hittills har jag klarat mig utan Instagram men frågan är om jag ska hoppa på det tåget också. Vi får se…

    Ha en bra start på veckan!

     

Kommentera

 
