RSS

Överlevde

22 Okt

prövningen på infoträffen. Det blev jag som fick ta det uppdraget då möten och lite kort med personal gjorde att det var ”bara” jag kvar 🙂 Vi är hos stora uppdragsgivaren och gör denna infoträff för att ge hugade spekulanter lite mer info. Fick med mig en sidekick som är igång som bäst och kan ge en bild av utbildningen och min praktikantkompis. Uppdragsgivarens kontakt var också med och tillsammans kompletterade vi varandra bra och deltagarna gick därifrån rätt nöjda tror jag och jag hälsade dem välkomna. Återstår att se om de blir anvisade och kommer v.47 när jag har testveckor.

Det var väldigt längesedan nu jag var så här igång som administratör. Det tog en vecka men nu jädrar i havet går det undan och dagarna bara flyger iväg. Är oftast på plats 07:30 och man glömmer nästan fika och lunch och atjo så är klockan 16:30. Det blir lite mer tid nu i början. Ambitionen är 70% men då det är som det är och jag kan och får så jobbar jag på. Idag var jag nog väldigt igång för jag höll hela tiden på att svara ”Teletjänsten” när det ringde. Fick ta en tankepaus innan jag svarade 🙂 Vanans makt.

Här hemma var mamma och syrran igång att fixa till köttbitarna och jag har konkat fram tunga skärmaskinen och skar upp biffar i olika tjocklekar. Eländes tråkjobb att ta isär och göra ren men gör jobbet smidigt. Den fick åka in i förrådet igen. Orkar inte vänta på att ”någon” kommer och ställer tillbaka den. Inte bra för ryggen men what the heck.

Nu är i alla fall allt kött i frysen – måste göra matlåda också. Attans 🙂 Sedan fåtöljen och sedan bingen. Var vaken och uppe en sväng vid 01:30 så i morse var det lite sömsigt. En dag kvar att jobba – sedan blir det helgen. Gôtt.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Överlevde

  1. Blåst af Kuling

    22 oktober, 2014 at 21:08

    Vilken himla tur att du överlevde prövningen på infoträffen. Men det klarade du säkert med bravur. 😉
    Inte dumt alls med frysen fylld av kött. Och inte heller dumt att det snart är helg igen.
    Kramelikramen på dig!

     
    • Suttecity

      22 oktober, 2014 at 21:12

      Alltid läskigt att stå och prata inför folk för ngn annans räkning oxh inte ha dull koll men kära mor har alltid sagt att försök att se ut att du vet vad du pratar om så kan du ”lura” de flesta 🙂 Stå framför grupper och lära ut dans eller hålla möten som ordförande är inget främmande så det var skönt att ha det i ryggen.

      Helg är aldrig fel! Sköt om sig och kram tebax!

       
  2. Znogge

    22 oktober, 2014 at 21:25

    Med tanke på ditt tempo så känns det som om en helg kommer ganska så lägligt! Även här har veckan varit och är intensiv men snart helg som sagt!

     

Kommentera

 
