RSS

Ledig lördag

25 Okt

Inte dumt alls att kunna skrota runt som man vill. Givetvis vaknar man x-antal gånger från kl 04:30 men man tar morgonen som den kommer. När krysset var klart hämtade vi Lilla E och for till bygdegården. Min fadder kom också och vi fick ordning på scenen och alla kartonger och lister med vassa spikar kom in i vår bil. Tog ett par timmar men det är bra med inomhusaktiviteter i det här vädret… När vi kom hem började tunga locket släppa lite och solen smög sig fram blekt under eftermiddagen. ”Roade” mig med att källsortera skräpet vi fick med oss hem och klurar skarpt på att ta fram ena grilltunnan och elda upp en hög med skräp. Höll på att inte ta mig in på logen för fina plankan som morbrodern satte upp passade bra i somras men nu har den svällt så… när Jan är där inne är han stark nog att putta igen dörren och jag håller på att inte få upp den – bra att ha lite tyngd kvar i alla fall när man inte är stark 🙂 Regnat regnat och regnat så det sväller ju när det är en sådan ny bräda. De gamla är torkade och tar inte upp vätska längre verkar det som. Värre på altanerna… söderaltanen/kuvösen har läckage och jag såg att samma sak gäller för min altan på stugan. Två rejäla pölar när jag var ut med kläderna som blivit för stora. Suck. Det är inte lätt att hitta vart det läcker då det leder vätskan. Regnet låg på så det är väl inte konstigt.

Har under eftermiddagen fixat med syrrans gamla mobil då Lilla E skall ta över den. Nu kommer hon bli glad. Hon hade dåligt med pengar på kortet så det fick bli en påfyllning samt årssurf och nu hoppas jag att hon klarar sig ett tag

Mamma är iväg och firar S på födelsedagen och hade med sig Chrillan och Astrid. Hon far till Västerås i morgon för vidare transport till Gysinge på måndag. En hel vecka utan markservice. HUR skall jag klara mig???? 😉

Bakar lite Dukanknäcke – söta varianten – så att jag får fylla upp mina brödlådor. Hade lite mumsmani igår kväll nämligen… hoppsan så var det slut …. nåja. Man faller ibland men det är bättre att knapra knäcket än att gå loss på annat onyttigt. Disken är avklarad och bara brödet blir klart förflyttar jag mig till fåtöljen. Orkar inte gå över till syrran.. inte så sugen på att gå ut heller för det är otyg i byn… Helgens Gissa Bajset gav vid handen att det var ett vildsvin som marscherat här på grusvägen mellan oss och grannen.. på tok för nära if you ask me. Är det inte varg eller lo så är det vildsvin numera… mitt i naturen i SutteCity 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 25 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Ledig lördag

  1. Znogge

    26 oktober, 2014 at 10:55

    Vi hade problem med ett läckande tak i sommarstugan. Det tog en evighet att hitta var det rann in för vatten lever verkligen sitt eget liv!

    Du klarar dig nog en vecka men förstår att det kommer att kännas tomt.

    Ha en bra söndag!

     

Kommentera

 
